PARTNERZY PORTALU


Lista problemów, z którymi zmagał się retail jest długa

Lista problemów, z którymi zmagał się retail jest długa
Krzysztof Brączek, fot. Gemini Holding
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2021 10:13

O tym, jak "pandemiczny rok" wyglądał w Gemini Park Bielsko-Biała opowiada Krzysztof Brączek, dyrektor centrum handlowego.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2021 10:13

2020 rok był niezwykle trudny dla całej branży, dotkniętej trzema lockdownami. Jak z perspektywy Gemini Park Bielsko-Biała wyglądają największe problemy, z jakimi musi zmierzyć się rynek?

Krzysztof Brączek: Przede wszystkim od prawie roku cały rynek działa w dużej niepewności. W lutym nastąpiło poluzowanie ograniczeń w handlu, jednak nie wiemy, czy ten stan utrzyma się na dłużej. Tym bardziej, że jak deklaruje rząd, odmrażanie gospodarki skorelowane jest z liczbą zakażeń. To budzi wiele niepokoju, zarówno po stronie właściciela galerii, jak i naszych najemców, którzy dziś próbują odrabiać straty. Jest to niepokój uzasadniony, bo jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, trzy lockdowny wygenerowały na rynku straty rzędu 38 mld zł. Krótszy sezon zimowych wyprzedaży przyczynił się także do stopnienia marży wielu naszych najemców, zwłaszcza w segmencie fashion. Ograniczeniami mocno dotknięta jest wciąż branża fitness, której lockdown trwa od października. Podobnie jest z gastronomią, która może prowadzić sprzedaż wyłącznie na wynos i na dowóz. Kina co prawda „odmrożono”, ale z powodu braku repertuaru żaden z multipleksów się dotąd nie otworzył. Dużym wyzwaniem dla samych właścicieli centrów handlowych, w tym bielskiego Gemini Park, jest też strata przychodu z tytułu czynszów. PRCH mówi już o dziurze rzędu 5 mld zł. Jest to aż 45 proc. rocznych przychodów.

Jakie działania pomocowe skierowane w stronę partnerów biznesowych podejmował bielski Gemini Park w minionym roku?

Przede wszystkim przez cały 2020 rok rozmawialiśmy z naszymi najemcami, starając się wspólnie znaleźć wyjście z tej trudnej sytuacji, w której znaleźliśmy się wszyscy. Przyglądając się uważnie problemom, z jakimi mierzą się nasi partnerzy, wypracowywaliśmy indywidualne rozwiązania, które chroniły interes obu stron. Miniony rok przyniósł prawdziwy maraton negocjacji, często bardzo trudnych z racji zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej. Co jednak istotne, rozmowy te w zdecydowanej większości toczyły się w atmosferze wzajemnego zrozumienia sytuacji bez precedensu dla obu stron i kończyły się konsensusem, na którym zależało zarówno najemcy, jak i wynajmującemu. To zaowocowało tym, że po każdym lockdownie 100% naszych partnerów w krótkim okresie wznawiało działalność. Wsparcie działalności naszych najemców było wielowymiarowe. Dla przykładu w 2020 roku zrealizowaliśmy aż 60 projektów marketingowych, z czego blisko 50% naszej aktywności dedykowaliśmy akcjom aktywizującym sprzedaż.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!