Lockdown galerii i zamknięcie stoków odbiło się na wynikach Intersportu


W trzecim kwartale roku obrotowego Intersport odnotował łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 40,114 tys. zł, czyli o 25,8 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Na bazie porównywalnych sklepów, obroty netto były niższe o 60,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – głównie ze względu na spadek trafiku o 63 proc. r/r;
Spółka zanotowała wzrost o 100,3 proc. dynamiki obrotów za pośrednictwem kanału e=commerce, który stanowił 26,2 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
Sklepy stacjonarne Intersport zlokalizowane w galeriach handlowych - stanowiące 97 proc. powierzchni handlowej spółki - były zamknięte w okresie od 7 do 27 listopada 2020 r. oraz od 28 grudnia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. Sieć prowadziła w tym czasie sprzedaż e-commerce oraz sprzedaż hurtową za pośrednictwem magazynu głównego. Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: rowery i rolki, zaś największe spadki w kategorii: narciarstwo, pływanie.
W III kwartale roku obrotowego 2020/2021 popyt na oferowane artykuły sportowe zmalał za sprawą wprowadzonych dodatkowych ograniczeń uprawiania popularnej w Polsce rekreacji ruchowej m.in. zamknięte baseny i kluby fitness oraz zakaz uprawiania narciarstwa, w tym zamknięte stoki narciarskie, wyciągi i bazy noclegowe.
Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. firma osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 122,027 tys. zł, czyli o 23,5 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu. Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 88,4 proc. i stanowiła 17,1 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.