- Pozytywne zakończenie półrocza to przede wszystkim zasługa trafionych kolekcji, które przyciągnęły uwagę klientów pomimo niesprzyjających warunków pogodowych. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników marek Sinsay i House, które zakończyły kwartał z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży. Zimna wiosna nie ostudziła naszych ambicji – salony LPP wypracowały w tym okresie dodatnie LFL, a sprzedaż internetowa rosła nam przez cały czas. Zauważamy też duży potencjał rozwoju kanału mobile, który już teraz odpowiada za ponad połowę przychodów z e-commerce. To efekt inwestycji, jakie poczyniliśmy w tym obszarze po to, aby nasze strony sklepów internetowych były jak najbardziej zgodne z filozofią „mobile first” – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.

Według prognoz Business Insider Intelligence do roku 2023 w Stanach Zjednoczonych sprzedaż internetowa za pośrednictwem telefonów komórkowych stanowić będzie blisko 40 proc. wszystkich operacji e-commerce. Tymczasem od początku bieżącego roku sprzedaż za pośrednictwem smartfonów stanowiła w strukturze sprzedaży internetowej LPP już ponad 50 proc., co znacząco przekracza światowe trendy.

Spółka utrzymuje stabilny poziom marży brutto, m.in. dzięki skutecznej polityce zarządzania towarem, która pozwala na większą elastyczność dostaw. Podobnie jak w analogicznym kwartale roku poprzedniego, LPP odnotowało marżę brutto na poziomie 59 proc. W odniesieniu do ubiegłego roku spółka obniżyła koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy o 4 p.p. Pomimo znaczących inwestycji w rozwój e-commerce i wynikających z rozwoju tego kanału rosnących kosztów logistyki, LPP zmniejszyło również całkowite koszty SG&A/mkw, o 5 p.p. w skali roku. Wszystkie te czynniki przyczyniły się do wypracowania 205,5 mln zł zysku netto za drugi kwartał 2019 r.

- Po raz pierwszy w historii odnotowaliśmy wyższe przychody ze sprzedaży za granicą niż w Polsce. Cieszymy się, że rosnące znaczenie eksportu w strukturze naszych przychodów generuje nam stały, organiczny wzrost. Przed nami kolejne, równie intensywne miesiące – dalej inwestujemy w e-commerce i przyspieszamy tempo rozwoju sieci stacjonarnej. Przewidujemy, że na zakończenie 2019 roku będziemy mogli pochwalić się aż 14 proc. wzrostem powierzchni r/r – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL