Dodatkowo czynnikiem wspierającym wzrost wyników spółek detalicznych będzie deprecjacja USDPLN w drugim półroczu 2017 r., umożliwiająca poprawę rok do roku marży brutto ze sprzedaży w 2018r.

Ze względu na wyższą od oczekiwań marżę brutto ze sprzedaży oraz kontrolowany wzrost kosztów ogólnych, zarządu i administracji, analitycy podwyższyli 12-miesięczną cenę docelową dla LPP z 6.962 zł do  9.000 zł za akcję ustalając rekomendację „Neutralnie”.

- Z kolei w przypadku CCC oczekujemy powrotu pozytywnych dynamik sprzedaży na mkw. oraz dynamicznego rozwoju sprzedaży internetowej w nadchodzących kwartałach. Podtrzymujemy rekomendację „Kupuj” obniżając cenę docelową z 322 zł za akcję do 310 zł za akcję – napisali analitycy.

Spodziewają się oni, że w 2018 roku LPP zwiększy powierzchnię handlową o 10 proc., a przychody ze sprzedaży internetowej wzrosną o 90 proc. W przyszłym roku w tych pozycjach wzrost ma wynieść odpowiednio 7 proc. i 25 proc.

Natomiast w przypadku CCC analitycy spodziewają się, że powierzchnia handlowa w grupie wzrośnie w 2018 r. o 18 proc., a w 2019 r. o 15 proc. Zakładają oni także rozwój sprzedaży e-commerce (zarówno poprzez Eobuwie, jak również własny sklep internetowy od 2019r.).

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl