PARTNERZY PORTALU


LPP odnotowało stratę netto w I kw. 2014 r. w wysokości prawie 15 mln zł

  • Autor: PAP
  • Dodano: 09 maj 2014 08:29

Strata netto grupy LPP, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosła 14,9 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał stratę netto na poziomie 21 mln zł. Z kolei w analogicznym okresie roku poprzedniego spółka wypracowała 19,2 mln zł zysku netto.

LPP podało w raporcie, że wynik netto w I kwartale 2014 r. był obciążony wpływem negatywnych różnic kursowych (57,4 mln zł) "w przeważającym stopniu o charakterze statystycznym (34,4 mln zł)", które wynikały głównie z osłabienia kursów rubla rosyjskiego i hrywny ukraińskiej.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 48,4 mln zł i był o blisko 70 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 28,5 mln zł EBIT.

"Wynik działalności operacyjnej osiągnięty w I kwartale był wyraźnie wyższy w stosunku do wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego (o ok. 87 proc.). GK LPP osiągnęła to m.in. dzięki utrzymaniu bardzo dobrej relacji kosztów funkcjonowania (wzrosły o 24 proc.) w stosunku do wypracowanej marży brutto na sprzedaży (wzrosła o 28 proc.)" - czytamy w komentarzu do wyników.

Przychody grupy wyniosły w I kwartale 945 mln zł, zgodnie z konsensusem na poziomie 944 mln zł.

W I kwartale 2014 r. w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 479 mln zł., zaś w placówkach Cropp w wysokości 136 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 111 mln zł., w sklepach Mohito 112 mln zł., zaś w salonach najnowszej marki Sinsay 33 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I kwartale 2014 r. o 7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki z grupy).

W I kwartale 2014 r. powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 17 tys. m kw. Na koniec I kwartału grupa dysponowała 1.334 sklepami o łącznej powierzchni 606 tys. m kw.

Grupa podała w raporcie, że planuje rozwój sieci sprzedaży marek Reserved i Cropp, House i Mohito oraz Sinsay, w tym ekspansję na nowe rynki: Niemcy, Chorwacja oraz Bliski Wschód. Dodano, że łącznie w 2014 roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 25 proc.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.70.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!