LPP podwaja zyski


Pierwsze półrocze 2017 roku wypadło w LPP zdecydowanie korzystniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż wzrosła o 15 proc. aż do 3 mld zł, a firma wypracowała zysk netto 56 ml zł, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Mają w tym udział wyniki osiągnięte przez LPP w drugim kwartale 2017 roku. Znacząco wzrosła marża brutto – o ponad 6,5 p.p – plasując się na poziomie prawie 57proc. r/r.
To zasługa dobrze zaprojektowanej kolekcji, zwłaszcza przychylne przyjęcie przez klientów oferty wiosenno-letniej Reserved i Mohito. Ale cieszy mnie również widoczny efekt zmian w naszej polityce zarządzania towarem. Celem jest maksymalizacja marży w miesiącach sprzedaży nowych kolekcji
i jednoczesna ich niemal całkowita wyprzedaż w salonach. W ten sposób unikamy kosztów zwrotu
i transportu do magazynu posezonowego – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.
Sprzedaż w sklepach porównywalnych, czyli tzw. LFL, wzrosła o 5,5 proc. w pierwszym półroczu 2017 r/r, co potwierdza słuszność obranej strategii rozwoju firmy. Wysokie wzrosty spółka zanotowała również w segmencie e-commerce – w pierwszych 6 miesiącach 2017 podwoiła wartość sprzedaży, która wyniosła 140 mln zł. Co istotne, w drugim kwartale 2017 wpływy ze sprzedaży internetowej stanowiły już 7 proc. przychodów z Polski i 5proc. w całej Grupie.
Wynik osiągnięty przez sklepy internetowe to efekt znaczących inwestycji w segmencie e-commerce prowadzonych przez firmę: rozwoju stosowanych przez nas rozwiązań technologicznych, jak i rozbudowy sieci e-sklepów poza naszym krajem – dodaje prezes Lutkiewicz.
Firma zwiększając zyski, w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija – również za granicami naszego kraju. W poprzednim kwartale marki należące do Grupy zadebiutowały w Berlinie (Reserved) oraz Mińsku (Reserved, Cropp i House). Sklepy on-line wszystkich 5 marek są już dostępne od kwietnia na Litwie, Łotwie i w Estonii. Łącznie LPP ma już 45 e-sklepów. Już we wrześniu Londyn stanie się kolejną europejska stolicą, gdzie działać będzie Reserved.
Aby podołać wysokiej dynamice rozwoju, LPP planuje utworzenie kolejnego centrum logistycznego i rozpoczęła rozbudowę swojej siedziby w Gdańsku. Na obie inwestycje firma przeznaczy łącznie 390 mln zł.
W drugim kwartale 2017 roku flagowa marka LPP – Reserved zanotowała ponad 762,6 mln złotych przychodu (wzrost o 14 proc. r/r), na kolejnych miejscach uplasowały się Cropp – prawie 254 mln zł (9,3 proc. r/r), Mohito – 212 mln zł (15,7 proc. r/r), oraz House (181 mln, spadek 4,2 proc. r/r) i Sinsay 148,5 mln zł (26,6 proc. – największy procentowy wzrost sprzedaży r/r).
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.