PARTNERZY PORTALU


LPP powoli wraca do stabilizacji

LPP powoli wraca do stabilizacji
Salon Reserved, jednej z marek LPP, w Forum Gdańsk, mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 gru 2020 11:14

Przychody Grupy LPP w trzecim kwartale roku obrotowego 2020/21 wzrosły niemal o 5 proc. r/r i wyniosły ponad 2,4 mld zł. W tym czasie zysk netto był nieco wyższy od ubiegłorocznego i wyniósł prawie 247 mln zł. Spadek sprzedaży za 9 miesięcy br. o 11,4 proc. był niższy od spodziewanego. Wzrost sprzedaży online, w okresie od sierpnia do października, równoważył spadki sprzedaży stacjonarnej. Przychody z e-commerce w trzecim kwartale stanowiły 18 proc. sprzedaży Grupy. Spółka podtrzymuje plan 2 mld zł wpływów z tego kanału na koniec roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 21 gru 2020 11:14

Odzwierciedleniem utrzymującego się, mimo przywrócenia handlu tradycyjnego, zainteresowania klientów zakupami online jest dynamika sprzedaży internetowej na poziomie 86 proc. r/r. W trzecim kwartale sprzedaż z tego kanału zapewniła spółce wpływy w wysokości blisko 446 mln zł. Sprzedaż online była tym samym odpowiedzialna za 18,2 proc . przychodów Grupy i 19,6 proc. z Polski, która stanowiła ok. 47 proc. całości przychodów w tym kanale. Narastająco, w okresie od lutego do października spółka osiągnęła ponad 5,7 mld zł całkowitej sprzedaży, co stanowi spadek o 11,4 proc. r/r.

- Biorąc pod uwagę utrzymującą się niepewność i nierównomierne przywracanie handlu tradycyjnego w różnych krajach, jesteśmy zadowoleni ze stabilizacji wyników sprzedaży, jakie przyniósł nam trzeci kwartał. Wzrost przychodów na poziomie 5 proc. to dobry sygnał i dowód na to, że  odnajdujemy się w nowej rzeczywistości. Przyjęte od początku pandemii założenie, że rok 2020 będzie rokiem przetrwania i utrzymania stabilnej sytuacji firmy, zmobilizowało nas do wprowadzenia zmian i wzmocnienia modelu sprzedaży wielokanałowej, co dziś przynosi efekty – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

Na stabilizację wyników sprzedaży gdańskiej spółki po dziewięciu miesiącach wpływ miała również trzycyfrowa dynamika e-commerce na poziomie 110 proc. Nie byłoby to jednak możliwe bez podjętych w czasie kryzysu działań i optymalizacji wielu obszarów funkcjonowania firmy, które pozwoliły przetrwać trudne miesiące -  Cały czas obserwujemy jak pandemia wpływa na zachowania klientów. Nadal utrzymuje się trend większych spadków traffic’u w salonach stacjonarnych w dużych miastach, a niższych w mniejszych miejscowościach. Mając to na uwadze, tym bardziej widzimy potencjał modelu omnichannel i rosnącego w nim znaczenia e-commerce – mówi Przemysław Lutkiewicz. – Utrzymująca się na wysokim poziomie liczba wejść do sklepów internetowych oraz nowych i powracających klientów, pozwala nam spojrzeć na postawiony wcześniej cel 2 mld zł z e-commerce na koniec roku z realnym optymizmem – dodaje.

Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji na wszystkich rynkach, trzeci kwartał 2020/2021 był w LPP kolejnym, w którym przychody z zagranicy były wyższe od krajowych. W okresie od sierpnia do października stanowiły one już nieco ponad 56 proc. całkowitej sprzedaży. Na 14 proc. r/r wzrost sprzedaży w Europie miały wpływ dobre wyniki odnotowane w krajach bałtyckich i na Bałkanach oraz w Rumunii. Z kolei późniejsze przywrócenie funkcjonowania centrów handlowych w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie oraz ponowne wejście na Białoruś z własną siecią sklepów, przyniosło Grupie wzrost sprzedaży w tym regionie o 6 proc. r/r.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • akuku 2020-12-22 12:53:45
    Super wiadomość, bardzo stabilna polska spółka z potencjałem na walkę z największymi graczami z branży w Europie.
  • Damian 2020-12-22 14:23:42
    Trzeba przyznać, że pomimo tej całej pandemii LPP sobie nieźle radzi.
  • hanka 2020-12-23 11:24:59
    Kto jak kto, ale oni zasłużyli cała pracą w poprzednich latach na to aby wyjść z pandemii jeszcze mocniejsi.
  • krl 2020-12-23 15:51:24
    To najgorsze już raczej LPP ma za sobą
  • bozar 2020-12-29 13:19:27
    Dobrze zarządzana spółka to w dobie kryzysu daje rade.
  • Kimel 2020-12-30 11:40:18
    I dobrze bo to jedna z czołowych polskich prywatnych spółek z bardzo dużym potencjałem i aspiracjami. Przed pandemią bardzo ładnie się rozwijała.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.129.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!