PARTNERZY PORTALU

LPP wyda na nowe sklepy przynajmniej 300 mln zł. Planuje też rozbudowę centrum logistycznego

LPP wyda na nowe sklepy przynajmniej 300 mln zł. Planuje też rozbudowę centrum logistycznego
  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 03 sty 2013 16:12

Grupa LPP zakłada, że w tym roku przyrost sieci handlowej wyniesie ok. 30 proc., a nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia wyniosą co najmniej 300 mln zł. Łączny CAPEX grupy może być jednak wyraźnie większy, gdyż spółka może rozpocząć proces budowy nowej hali magazynowej kosztem blisko 200 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Dariusz Pachla, wiceprezes grupy LPP.

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 03 sty 2013 16:12
"Planujemy w 2013 roku bardzo istotną dynamikę przyrostu sieci sprzedaży, o ok. 30 proc. Związane jest to z możliwościami, które udaje się wykorzystać" - powiedział Dariusz Pachla.

"W 2012 roku przyrost sieci wyniósł ok. 26 proc. Pewne otwarcia zaplanowane na grudzień zostały przesunięte i nie udało się otworzyć 5 tys. mkw. Zwiększyliśmy sieć o 90 tys. mkw. wobec planowanych 95 tys. mkw." - dodał.

W tym roku przyrost powierzchni handlowej wyniesie ok. 150 tys. mkw. "To będą otwarcia na rynkach wschodnich, w Polsce, ale i w pozostałych krajach, w których w ostatnim roku mało działaliśmy, bo skupiliśmy się tam na zwiększaniu efektywności. Te działania dały zamierzone efekty i zdecydowaliśmy się otwierać także w unijnych krajach regionu. Tam otwarć będzie sporo, a wyraźnie najwięcej w stosunku do wielu ostatnich lat" - powiedział Pachla.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Powtórzył, że przynajmniej przez kilka najbliższych lat spółka chce się skupić na rynkach, gdzie jest już obecna. "Po pierwsze, nie ma potrzeby ekspansji, po drugie nasze możliwości są jednak ograniczone. Chcemy się skupić na tych rynkach, które w naszej opinii są bardzo perspektywiczne" - powiedział.

Podtrzymał, że na wiosnę ruszą sklepy pod nową marką Sinsay. Do końca roku będzie ich ponad 50.

Wiceprezes zapowiadał wcześniej, że nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia wyniosą w tym roku ok. 300 mln zł. "Ta kwota będzie zweryfikowana, bo była podana przy uwzględnieniu średniego kosztu otwarcia w ubiegłym roku. Na pewno nakłady na nowe otwarcia będą nie mniejsze niż 300 mln zł" - powiedział Pachla.

Wiceprezes LPP powtórzył, że spółka chciałaby wypłacić z ubiegłorocznego zysku dywidendę co najmniej taką jak rok wcześniej, ale priorytetem są inwestycje. "Nasza sytuacja związana z zadłużeniem jest niezła, ale trzeba pamiętać, że priorytetem jest możliwość realizacji odpowiedniego tempa rozwoju sieci. CAPEX będzie decydować o podejściu do dywidendy. Moim założeniem wciąż jest, by móc wypłacić dywidendę na akcję zbliżoną co do wartości do tej w 2012 roku, a może trochę większą, może o 10 proc. Priorytem jest jednak możliwość rozwoju" - powiedział Pachla.

Poinformował, że oprócz co najmniej 300 mln zł na nowe otwarcia, w tym roku pojawią się też inne nakłady: na przebudowę starych sklepów, na inwestycje w park maszynowy.

LPP chce też rozpocząć proces inwestycyjny dotyczący nowego centrum logistycznego, budowy kolejnej hali wraz z wyposażeniem. Inwestycja finansowana ma być z zewnętrznych źródeł, kredytem inwestycyjnym.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.191.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!