PARTNERZY PORTALU

LPP wyda na nowe sklepy przynajmniej 300 mln zł. Planuje też rozbudowę centrum logistycznego

LPP wyda na nowe sklepy przynajmniej 300 mln zł. Planuje też rozbudowę centrum logistycznego
  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 03 sty 2013 16:12

Grupa LPP zakłada, że w tym roku przyrost sieci handlowej wyniesie ok. 30 proc., a nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia wyniosą co najmniej 300 mln zł. Łączny CAPEX grupy może być jednak wyraźnie większy, gdyż spółka może rozpocząć proces budowy nowej hali magazynowej kosztem blisko 200 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Dariusz Pachla, wiceprezes grupy LPP.

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 03 sty 2013 16:12

"Możliwe, że już w drugiej połowie 2013 roku ruszy proces inwestycyjny. Koszt rozbudowy centrum, czyli budowa budynku o powierzchni ponad 30 tys. m kw. może wynieść blisko 200 mln zł razem z wyposażeniem. To oznacza, że łączne nakłady inwestycyjne w tym roku mogą być wyraźnie większe niż 300 mln zł" - powiedział wiceprezes grupy LPP.W środę LPP podało, że przychody grupy LPP ze sprzedaży w grudniu 2012 roku wyniosły około 408 mln zł, czyli były o około 26 proc. wyższe niż rok wcześniej. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 57 proc. i była nieco wyższa od zrealizowanej w grudniu roku 2011.

Spółka podała, że przychody ze sprzedaży zrealizowane w okresie styczeń-grudzień 2012 roku wyniosły ok. 3,22 mld zł i były wyższe o około 29 proc. niż rok wcześniej.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży grudniowej i uzyskanej marży brutto. W ostatnich miesiącach marże były o pojedyncze punkty procentowe niższe rok do roku, a grudniowa marża wypadła bardzo dobrze. Na tle ostatnich jesiennych miesięcy grudzień wypadł najlepiej pod względem marż" - powiedział Pachla.

"Cały rok był bardzo dobry, osiągnęliśmy prawie 30 proc. wzrost sprzedaży. To bardzo dobre wyniki, szczególnie, gdy popatrzymy na to co mówi się o sytuacji rynkowej. W naszych wynikach nie widać pogorszenia koniunktury. Myślę, że jesteśmy na tyle duzi, że klienci, którzy dzięki bardzo rozbudowanej sieci mają dobry dostęp do naszych sklepów, nawet w gorszym czasie będą dopisywać" - dodał.

Poinformował, że nie widać większych zmian w liczbie odwiedzających sklepy. "Czasem odwiedzających jest trochę więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, czasem nieco mniej. Wahania są bardzo niewielkie" - powiedział wiceprezes.

Spółka zadowolona jest ze sprzedaży na wszystkich rynkach. "Gdy odrzuci się normalne wahania między rynkami i brandami, to można powiedzieć, że na wszystkich rynkach mamy bardzo dobrą sytuację, na wszystkich rynkach odnotowaliśmy wyraźne wzrosty. Wzrost poza granicami był większy niż w Polsce z dwóch powodów: usprawnienia działania i rozwoju sieci" - powiedział wiceprezes.

"Wszystkie operacje poza granicami wskazują, że warto być tam gdzie jesteśmy. Kierunek, który realizujemy od 10 lat jest dobry i zaczyna przynosić owoce" - dodał.

Pachla szacuje, że sprzedaż like-for-like wzrosła w grupie w 2012 roku o kilkanaście procent. "Nie mam jeszcze danych za czwarty kwartał dotyczących sprzedaży LFL, ale na pewno będą pozytywne. Sądzę, że w całym roku sprzedaż porównywalna wzrosła o kilkanaście procent" - powiedział wiceprezes.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.85.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!