PARTNERZY PORTALU


LPP zaoszczędziła 300 ton plastiku

LPP zaoszczędziła 300 ton plastiku
Polski gigant odzieżowy "zaoszczędził" 300 ton plastiku To co jest eko, może się opłacać. Wielkim źródłem oszczędności finansowych i środowiskowych jest standaryzacja opakowań. fot. LPP
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 31 sie 2021 10:58

Właściwa gospodarka opakowaniami może przynieść firmie nieoczekiwanie duże korzyści, jednocześnie – co istotne – zmniejszając negatywne oddziaływanie na środowisko. Dowodzi tego przykład rozwiązań polskiego potentata branży odzieżowej - firmy LPP z Gdańska.

  • Zmiana podwójnego opakowania towarów wysyłanych w sprzedaży internetowej, z kartonu i folii, na wyłącznie kartonowe, przyniosła w ub.r. oszczędności w zużyciu 300 ton plastiku. Do produkcji tzw. foliopaków w LPP używa się głównie surowca z recyklingu.
  • LPP dostosowuje wymiary opakowań do standardowych towarów. W ten sposób ogranicza zużycie zbędnych wypełniaczy oraz lepiej wykorzystuje pojemność środków transportu, pośrednio ograniczając emisje CO2.
  • Duże korzyści środowiskowe przynosi powtórne wykorzystanie opakowań, zarówno w e-handlu, jak i tych zbiorczych. Odzyskując 40 proc. kartonów, tylko w I połowie br. znany polski eksporter mógł zrezygnować z zakupu nowych 900 tys. sztuk opakowań, do produkcji których trzeba by było wyciąć 17 tys. drzew.

Polski producent odzieży zdecydowanie stawia na rozwój zrównoważony. A przy dużej skali wykorzystania kartonów i innych rodzajów opakowań, zmiany w organizacji ich obrotem – w tym powtórne ich użycie – przyczyniają się do ograniczenia zużycia surowców podstawowych, jakim jest celuloza, a co za tym idzie drewno. W ten sposób spółka zmniejsza zarazem emisję CO2 w łańcuchu dostaw.

LPP, jako globalna organizacja, współpracuje z ponad tysiącem fabryk odzieży w wielu krajach świata. Posiada setki sklepów stacjonarnych i internetowych na blisko 40 rynkach. To powoduje, że obszar logistyki odgrywa tak ważną rolę w działalności firmy. Od kilku już lat spółka szuka usprawnień w tej sferze. Wdrożenie takich rozwiązań sprzyja też realizacji powszechnego wyzwania, przed jakim stoi gospodarka – zmniejszania śladu węglowego.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Opakowania z recyklingu

– Od kilku lat systematycznie zmieniamy nasze opakowania wysyłkowe w sprzedaży internetowej – mówi Adam Gromadzki, specjalista ds. zakupu opakowań logistycznych LPP. – Od opakowania podwójnego, tj. kartonu z plastikowym wypełniaczem zapakowanym dodatkowo w foliową torbę, przeszliśmy w markach Reserved i Mohito, gdzie skala sprzedaży internetowej jest największa, do opakowania wyłącznie kartonowego. Sztuczne wypełniacze zamieniliśmy z kolei na papierowe, wykonane z makulatury.

Tylko w ub.r. grupa "zaoszczędziła" w ten sposób 300 ton plastiku. Od początku projektu to już 570 ton tworzywa, które nie musiało być zużyte i które nie weszło do obiegu i nie stało się odpadem.

W pozostałych trzech markach zarządzanych przez spółkę zamówienia są wysyłane w foliopakach, ale co istotne – folia do ich produkcji pochodzi w 80 proc. z recyklingu. To surowiec powstający z odpadów plastikowych.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!