PARTNERZY PORTALU


M&S: mimo wymagających warunków rynkowych, mieliśmy dobry kwartał

M&S: mimo wymagających warunków rynkowych, mieliśmy dobry kwartał
  • Autor: M&S
  • Dodano: 14 kwi 2011 14:39

W IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/2011, trwającym do 2 kwietnia 2011 roku, sprzedaż całej grupy Marks & Spencer wzrosła o 2,3 proc. Na rodzimym rynku - w Wielkiej Brytanii wzrost był na poziomie 1 proc. Szczególnie dobre wyniki zanotowano na sprzedaży w części spożywczej, w rozwój której firma zamierza teraz inwestować.

Sprzedaż towarów bez części spożywczej spadła o 3,4 proc., a sama część spożywcza poprawiła sprzedaż o 4,9 proc. Firma powiększa swoje udziały w rynku - jeśli chodzi o sprzedaż bez części spożywczej zwiększyły się one o 30 pkt. bazowych do 11,6 proc., a samej części spożywczej o 10 pkt. do 3,8 proc.

- Mieliśmy dobry czwarty kwartał, mimo wymagających warunków rynkowych. W takich czasach jak teraz, coraz więcej klientów wraca do Marks & Spencer po sprawdzoną wartość, jakość i innowacje. Silne produkty, ze świetnym wsparciem reklamowym sprawiły, że podbiliśmy rynek i zwiększyliśmy udziały zarówno w części spożywczej, jak i ubraniach - podsumowuje globalną działalność grupy Marks & Spencer w IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/11 (13 tygodni do 2 kwietnia 2011 roku) Marc Bolland, Chief Executive Marks & Spencer.

Sprzedaż firmy Marks & Spencer bez części spożywczej była w IV kwartale roku rozliczeniowego 2010/11 zgodna z oczekiwaniami firmy. - W trudnych czasach konsumenci kontynuują powrót do produktów wysokiej jakości, których marka Marks & Spencer jest synonimem. Zwiększyliśmy udziały w rynku o 30 punktów bazowych do 11,6 proc. Dostarczyliśmy naszym klientom ciekawe stylowo kolekcje charakteryzujące się dobrym dopasowaniem do każdego budżetu. Szczególnie dobre wyniki odnotowały bielizna damska i ubrania męskie, mieliśmy też dobry start naszej wiosennej kampanii dla damskich ubrań. Klienci dobrze odpowiedzieli na naszą interpretację ostatnich modowych trendów - czytamy w raporcie.

Jak informuje spółka, sprzedaż części spożywczej to kolejny kwartał poprawy. - W ciągu kwartału wprowadziliśmy do sprzedaży ponad 320 nowych produktów, zwiększając tym samym liczbę nowo wdrożonych linii do 1900 w ubiegłym roku. To ponad 25 proc. naszej oferty. Jakość jest tym, co nas wyróżnia spośród konkurencji. Zanotowaliśmy silną poprawę sprzedaży zdrowej żywności. Linie „Count on us" oraz „Simply Fuller Longer" były w styczniu w Wielkiej Brytanii najpopularniejszymi markami zdrowej żywności. Zaoferowaliśmy klientom lepszą niż kiedykolwiek wartość przy konkurencyjnych cenach i świetnych promocjach takich jak unikalna oferta „Dine In" w Dniu Matki oraz w Walentynki - informuje spółka.

W tym i przyszłym roku spółka spodziewa się wymagających warunków rynkowych, związanych ze zmniejszaniem się wydatków konsumenckich oraz wzrostem cen gazu, prądu i wody. - W rezultacie nasze prognozy są ostrożne. Będziemy się skupiać na tym, byśmy pozostali konkurencyjni i oferowali naszym klientom wartościowe i świetnej jakości produkty, w czasie gdy będą ostrożnie dysponować swoimi budżetami - czytamy w raporcie.

Jak podkreśla zarząd firmy, spółka wkracza właśnie w pierwszą fazę realizacji planu, którego celem jest przekształcenie Marks & Spencer w wiodącego międzynarodowego detalistę, docierającego do swoich kientów za pośrednictwem wielu kanałów dystrybucji. - Podczas gdy krótkoterminowe prognozy zakładają trudne warunki rynkowe, nasza długoterminowa ścieżka wzrostu jest jasno określona. Skupiamy się na kontynuowaniu naszych planów - podsumował Bolland.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!