- Wzrost wartości sprzedaży w sklepach Galerii Różanej wyniósł ponad 20 proc., a liczba odwiedzających zwiększyła się o 3 proc. To wynik porównania czterech miesięcy tego roku - od maja do sierpnia włącznie - do 2019 r.
- Park handlowy MMG w Szczecinie, dzięki skutecznie przeprowadzonym negocjacjom w czasie postcovidowym, zyskał unikalną jakość tenant miksu i 100-procentowy poziom najmu.
- Najbardziej spektakularną przemianę przeszło centrum handlowe MMG Ciechanów. W obiekcie odnotowano ponad 13-procentowy skok obrotów w okresie maj-sierpień 2021 r. w porównaniu do tego samego przedziału czasu rok wcześniej i ponad 20-procentowy wzrost w tych samych miesiącach 2019 r.
- Park handlowy MMG Piekary Śląskie: od chwili nabycia przez MMG w 2019 r., wskaźnik wynajęcia utrzymuje się na poziomie bliskim 100 proc. Obroty najemców wzrosły o 6 proc. w porównywalnym okresie maj – lipiec 2021/2020 r.
Portfel centrów MMG tworzy dziesięć formatów handlowych zarządzanych przez Master Management Group o łącznej powierzchni 134 tys. mkw. Dwa z nich, Galeria Różana i CH Ciechanów to dominujące w swoich lokalizacjach hybrydowe centra handlowe rozumiane jako połączenie klasycznej galerii handlowej z retail parkiem. Ich ofertę tworzą przede wszystkim znane marki modowe i punkty usługowe, uzupełnione szeroką ofertą dóbr trwałych (elektronika, wyposażenie domu, inne). W obu lokalizacjach oferta handlowa jest silnie wsparta operatorem spożywczym, a sam tenant mix z powodzeniem zaspokaja potrzeby szerszej grupy klientów z regionu.
Remigiusz Królikowski, MMG: Mamy w portfelu kilka fenomenów
Przestronne pasaże centrów pełnią rolę popularnych miejsc spotkań oraz rozrywki i stanowią dodatkową przestrzeń do rozwoju biznesu lokalnych przedsiębiorców. Nieruchomości zlokalizowane w Szczecinie i w Piekarach Śląskich to wielkopowierzchniowe parki handlowe położone na obrzeżach miast. Do wszystkich sklepów można wejść bezpośrednio z parkingu. Obie lokalizacje mogą poszczycić się 100-procentowym poziomem wynajęcia i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony klientów i najemców. Centra w Poznaniu i w Józefosławiu to osiedlowe galerie handlowe typu convenience, w których głównym najemcą jest market spożywczy. Ofertę uzupełniają znane dyskonty sieciowe, takie jak Action czy Pepco oraz lokale handlowo – usługowe, m.in.: apteka, butiki modowe i punkty serwisowe.
Rozbudowujemy, powiększamy, zmieniamy
Biznes w mniejszych miastach świetnie się odrodził w pierwszych trzech miesiącach 2021 r., w porównaniu nie tylko do 2020 r. (każda lokalizacja zanotowała wzrosty obrotów), ale i do czasu sprzed pandemii tj. 2019 r. Obiekty powoli odzyskują pozycję lat ubiegłych, a niektóre z nich przebiły wyniki notowane w rekordowym jak do tej pory roku 2019!
Anna Polak, MMG: Dyskonty szykują się do zaciętej walki o klienta
– Naszym celem jest strategiczna rozbudowa oferty parków handlowych i wzmacnianie ich atrakcyjności, zarówno dla klientów detalicznych, jak również inwestorów. Jako zarządcy koncentrujemy się na budowaniu dobrych doświadczeń zakupowych, generowaniu solidnej dynamiki wzrostu wartości sprzedaży w sklepach naszych najemców, a w konsekwencji również na podnoszeniu wartości samych obiektów – tłumaczy Paul Kuśmierz, prezes Master Management Group.
Galeria Różana z rekordem
Imponujące rekordy odnotowała Galeria Różana w Kutnie, którą tworzą dwa obiekty, łączące tradycyjne centrum handlowe z parkiem handlowym o łącznej powierzchni 16,1 tys. mkw. W sierpniu galeria zaprosiła klientów do pierwszego w mieście sklepu Half Price. Zajął on blisko 1,4 tys. mkw. i znakomicie wpisał się w potrzeby rynku. Warto podkreślić, że w pierwszych dwóch tygodniach sklep każdego dnia odwiedzało średnio ponad tysiąc osób. Teraz ten poziom odwiedzalności ustabilizował się na niższym, ale dalej bardzo satysfakcjonującym poziomie. Wcześniej dotychczasowego operatora spożywczego zastąpiła Biedronka. Do grona najemców dołączyło również Pepco, Vistula, Ks Sport, Vision Express, Orange, Tatuum i salon biżuterii Yes.
Master Management Group cieszy się dobrym rokiem Galerii Różanej
Porównując cztery miesiące tego roku, od maja do sierpnia włącznie, do roku 2019, wzrost wartości sprzedaży w sklepach Galerii Różanej wyniósł ponad 20 proc. W tym samym czasie liczba odwiedzających wzrosła o 3 proc. Oczywiście wyższy współczynnik konwersji przekłada się na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej obiektu.
– To efekt wyjątkowej metamorfozy centrum w wielu obszarach i dowód na ustabilizowanie pozycji tej najpopularniejszej destynacji zakupowej w Kutnie po okresie lockdownów i obostrzeń spowodowanych pandemią. Większe zainteresowanie klientów zakupami w Galerii Różanej zawdzięczamy z pewnością konsekwentnej pracy nad pozyskaniem nowych, atrakcyjnych najemców i zwiększeniem powierzchni tych najpopularniejszych – wylicza Remigiusz Królikowski, doradca zarządu MMG.
Aż o 1750 mkw. zwiększyły powierzchnię sprzedaży popularne marki, wcześniej obecne w centrum, jak: CCC, 4F, Martes Sport i 50 Style.
Nie bez znaczenia jest też obecność Różanej w najpopularniejszej strefie zakupowo – rozrywkowej w regionie, obok marketu budowlanego Leroy Merlin, aquaparku, restauracji Mc Donald’s czy stacji paliw.
- Ciągłe ulepszanie oferty centrum i szybka reakcja na zmiany zaowocowały matamorfozą, która dokonała się na prawie 7 tys. mkw. z 16 tys. mkw. powierzchni. Pojawiło się dziesięć nowych lokali, a pięć relokowało się i powiększyło – podsumowuje Anna Polak.
ALDI wybiera park w Szczecinie
Portfolio najemców wzbogaca również park handlowy MMG w Szczecinie, zlokalizowany w najpopularniejszej strefie zakupowej miasta. Do grona znanych marek, takich jak: Action, Decathlon, Media Markt, park trampolin Fun Jump czy Jula, pod koniec października dołączył ALDI, zajmując 1,6 tys. mkw. To pierwszy sklep tej marki w mieście.
– Market spożywczy tak popularnej marki istotnie zwiększył odwiedzalność i wartość całego obiektu. W dniu otwarcia sklep odwiedziło ponad 5 tys. osób. Dziś liczba klientów ustabilizowała się w piątki i soboty na poziomie ok. 2,5 tys. Tym samym Aldi wysunęło się na pozycję lidera wśród wszystkich naszych najemców – podkreśla Wioleta Sobieraj, Leasing Manager Master Management Group.
Park handlowy MMG Centers Szczecin w komplecie. Wśród najemców Aldi i Flügger
Z wyboru szczecińskiego parku zadowolona jest również sieć ALDI. – Zachęciła nas bardzo dobra lokalizacja, atrakcyjna struktura najemców towarzyszących i zróżnicowani klienci tego miejsca – tłumaczy Krzysztof Kurowski, kierownik ds. nieruchomości i ekspansji ALDI.
Segment wyposażenia i renowacji wnętrz uzupełniła skandynawska marka Flügger z farbami i artykułami do renowacji, zajmując lokal o powierzchni 227 mkw. Swoje salony powiększyły także marki Nexterio oraz Abra.
– Dzięki skutecznie przeprowadzonym negocjacjom w czasie postcovidowym, udało nam się osiągnąć unikalną jakość tenant miksu i 100-procentowy poziom najmu w obiekcie – podkreśla Anna Polak, Head of Leasing Master Management Group.
MMG Ciechanów – spektakularna przemiana
Najbardziej spektakularną przemianę przeszło centrum handlowe MMG Ciechanów. Siódmego października tego roku odbyło się otwarcie obiektu po modernizacji. Pojawiły się trzy nowe sklepy: Action o powierzchni 947 mkw., drogeria Rossmann (470 mkw.) oraz salon optyczny Vision Express. Z kolei Pepco oraz KIK zmieniły swoją lokalizację i niemal podwoiły powierzchnię – odpowiednio z 281,83 mkw. do 566 mkw. oraz z 410,92 mkw. do 656 mkw. Oba zyskały osobne wejścia z zewnątrz centrum. Modernizację wnętrz przechodzi także pasaż obiektu. Ofertę wzbogaciła marka Home & You, a do otwarcia przygotowuje się pierwszy w mieście Carry oraz salon biżuterii YES.
MMG Ciechanów w nowej odsłonie
Centrum w Ciechanowie to dominujący obiekt handlowo-usługowy w regionie. Funkcjonalny i wygodny koncept rozlokowania sklepów łączy klasyczny pasaż zakupowy z parkiem handlowym, z osobnym wejściem do lokali najemców wielkoformatowych.
– To daje możliwość optymalizacji i elastycznego przepływu klientów, który doskonale sprawdził się w warunkach obostrzeń pandemicznych. Po pierwszej fazie zmian planujemy kolejne etapy inwestycji, wprowadzające nowe znane marki do centrum w Ciechanowie – zapowiada Anna Polak, Head of Leasing MMG.
– Niemal wszyscy najemcy złożyli ofertę w ramach art. 15ze i prawie nikt się nie wycofał po zmianie ustawy, co najlepiej świadczy o długoterminowym zaufaniu najemców do projektu i efektywnym wydłużeniu średniego okresu najmu – dodaje Anna Polak.
Od momentu przejęcia centrum w 2018 r. MMG wynajęła łącznie 5120 mkw. powierzchni i podpisała jedenaście umów najmu. Tym samym 33 proc. Obiektu, przechodząc modernizację, zyskało nową ofertę.
- Najlepszym podsumowaniem efektu zmian w obiekcie jest ponad 13-procentowy skok obrotów w okresie maj-sierpień 2021 r. w porównaniu do tego samego przedziału czasu rok wcześniej i ponad 20-procentowy wzrost w tych samych miesiącach roku 2019 – komentuje Remigiusz Królikowski.
Piekary Śląskie czekają na rozbudowę
Na rozbudowę czeka także park handlowy MMG w Piekarach Śląskich, zlokalizowany w zachodniej części miasta, przy skrzyżowaniu ulic: Karola Miarki i Obwodowej Zachodniej (droga powiatowa nr 911). Na powierzchni 8 tys. mkw. działa dziewięć sklepów, w tym: Action, Bricomarché, Intermarché, CCC, Media Expert, Rossmann Pepco, Martes Sport, i Komfort.
Od chwili nabycia obiektu przez MMG w 2019 r. , wskaźnik wynajęcia utrzymuje się na poziomie bliskim 100 proc. Obroty najemców wzrosły o 6 proc. w porównywalnym okresie maj – lipiec 2021/2020 r. Wzrosty sprzedaży notują wszyscy raportujący obroty najemcy obiektu. Porównanie obrotów like for like pokazuje prawie 10-procentowy skumulowany wzrost w okresie trzech miesięcy 2021 r. (maj - czerwiec - lipiec) w relacji do tego samego okresu 2019 r.
– Obiekt jest bardzo dobrze zbilansowany, obroty najemców rosną, zidentyfikowana jest opcja rozwoju centrum. Dobrze to świadczy o Master Management Group, która sprawuje pieczę nad leasingiem, zarządzaniem, finansami i księgowością spółki celowej – wyjaśnia Remigiusz Królikowski.
Lojalni najemcy miarą sukcesu
Praktycznie żaden z najemców nie odwołał oferty przedłużenia najmu także w ełckiej galerii Brama Mazur. Obiekt przetrwał okres lockdownów niemalże z tym samym, atrakcyjnym tenant miksem, utrzymującym poziom wynajęcia bliski 95 procent. Po optymistycznych danych z kina Planet Cinema widać, klienci z Ełku czekali na możliwość zapoznania się z bieżącym repertuarem filmowym. Ważnym dla obiektu faktem było podpisanie umowy najmu z Half Price, którego otwarcie przewidziane jest w styczniu 2022.
Dobrze w pandemii poradziło sobie również centrum handlowe MMG Józefosław. Kotwicą obrotów w obiekcie jest Auchan, sklep PEPCO, który zdecydował się przedłużyć umowę oraz zmodernizowany w ostatnim czasie lokal Rossman. Efektem odnotowanych wzrostów odwiedzalności (6 proc. w porównaniu do 2020 r. i 14 proc. w stosunku do 2019 r.) było podpisanie umowy najmu z Papiernik by Empik, który niedawno rozpoczął swoją działalność. Do grona najemców dołączy wkrótce m.in. Midi Zoo. MMG Józefosław zaczyna się pozycjonować jako przyjazny koncept convenience – centrum codziennych zakupów z bogatą ofertą modową lokalnych przedsiębiorców i szerokim wachlarzem usług dla mieszkańców Józefosławia i okolic.
W gronie perspektywicznych obiektów jest centrum codziennych zakupów w dobrze prosperującej dzielnicy mieszkaniowej Poznań – Podolany. Obiekt liczy 3,38 tys. mkw. powierzchni handlowej. Od momentu przejęcia obiektu przez MMG, grupie udało się pozyskać nowego operatora spożywczego - SPAR z ich modelowym konceptem sklepu oraz dokonać przebudowy znacznej części galerii, mającej na celu powiększenie lokalu Rossman, zapewnienie miejsca znanemu dyskontowi Action oraz poszerzenia grona najemców o sklep zoologiczny i sklep Cocodrillo. Dzięki temu dzisiaj obiekt MMG pozycjonuje się jako atrakcyjne centrum codziennych zakupów na Poznańskich Podolanach.
Kompetencje MMG all in house
Lojalność popularnych marek to najlepszy dowód na to, że klienci pokochali mniejsze formaty handlowe, dlatego stają się one coraz bardziej popularnym składnikiem portfeli handlowych dużych graczy rynkowych, takich jak MMG. Grupa zadbała o dywersyfikację swojego portfolio. Tworzą je dziś: parki handlowe, centra codziennych zakupów i formaty hybrydowe (Kutno i Ciechanów) oraz tradycyjne centra (Ełk i Oświęcim) i obiekt mix-use.
Tak skomponowany portfel pozwala na optymalizację wyników grupy i doskonale wzbogaca jej know how, m.in. na temat tego, jak lokalizacja i typ formatu handlowego wpływają na rezultaty finansowe. Dzięki wszechstronnym kompetencjom MMG, zorganizowanych w ramach jednej struktury, grupa szybko reaguje na zmiany i podejmuje trafne decyzje.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze