PARTNERZY PORTALU


Małe i średnie obiekty z absolutną dominacją wśród realizowanych projektów handlowych

  • Autor: Galeria Dębiec
  • Dodano: 17 kwi 2014 11:20

Jak wynika z najnowszego opracowania firmy doradczej Jones Lang LaSalle, podsumowującego sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec I kw. 2014 roku, obecnie w Polsce powstaje 550 000 mkw. powierzchni handlowej, z czego ok. 472 000 mkw. przypada na centra handlowe (20 nowych obiektów i 8 obiektów procesie rozbudowy). Z analiz JLL wynika również, że nowe otwarcia zdominowane zostaną przez małe i średnie obiekty (aż 98 proc.). Pod względem lokalizacji będą to przede wszystkim wschodnie i północno-wschodnie województwa, województwo łódzkie oraz miasta liczące poniżej 100 tys. mieszkańców.

  • Autor: Galeria Dębiec
  • Dodano: 17 kwi 2014 11:20

JLL podaje również, że w I kw. 2014 roku wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 224 m2 / 1 000 mieszkańców. Oznacza to, że znajdujemy się powyżej średniej europejskiej, która obecnie wynosi 191 m2 / 1 000 mieszkańców. Mimo to większa skłonność Polaków do konsumpcji, która przejawia się w rosnącej dynamice sprzedaży detalicznej, zachęca deweloperów do aktywności.

Wysokie nasycenie powierzchnią handlową, występujące głównie w dużych miastach (w 2013 roku około 70% nowej powierzchni zostało dostarczone w głównych aglomeracjach - wynika z raportu DTZ na IV kw. 2013) powoduje, że deweloperzy szukają nowych, bardziej chłonnych lokalizacji lub wdrażają nowe koncepty handlowe, dostosowane do lokalnego rynku. Coraz częściej decydują się na inwestycje w mniejszych miastach, gdzie rynek powierzchni handlowej nie jest jeszcze nasycony i poziom popytu jest wysoki, lub wręcz są to obszary „dziewicze" pod względem obecności centrów handlowych.

Innym, dającym się zaobserwować trendem odzwierciedlającym „walkę" deweloperów z nasyceniem powierzchnią handlową w dużych i średnich miastach, jest poszukiwanie i wdrażanie nowych, bardziej elastycznych konceptów handlowych, dopasowanych do lokalnej specyfiki miejsca i potrzeb zakupowych mieszkańców. Coraz częściej nie są to już wielkopowierzchniowe i wielofunkcyjne obiekty handlowe, które przyciągają klientów głównie w weekendy, zapewniając im zakupy i rozrywkę, i tym samym wymagające większej ilości czasu.

Obecnie deweloperzy coraz częściej stawiają na znacznie mniejsze obiekty handlowe, typu convenience, które charakteryzują się dogodną lokalizacją wśród gęstej zabudowy mieszkaniowej, w pobliżu dobrze rozwiniętych szlaków komunikacyjnych. Są to obiekty, które oferują wygodny parking i przemyślaną ofertą dobraną w taki sposób, aby umożliwić klientom szybkie, codzienne zakupy bez konieczności szukania sklepów czy punktów usługowych rozrzuconych po całym osiedlu lub na obszernej powierzchni dużego centrum handlowego.

Tego typu centra handlowe, z uwagi na komfort codziennych zakupów jaki oferują, cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów, którzy cenią swój czas i pieniądze. Zmiana zwyczajów zakupowych Polaków jest coraz bardziej widoczna, a deweloperzy widząc ten trend, dopasowują swoją ofertę do wymagań rynku. W całym kraju powstają nieduże, osiedlowe, śródmiejskie i lokalne centra handlowe, o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych, nastawione na zaspokajanie potrzeb zakupowych okolicznych mieszkańców.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.247.75
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!