PARTNERZY PORTALU


Małe miasta czekają na nowoczesne centra handlowe

Małe miasta czekają na nowoczesne centra handlowe
  • Autor: Colliers
  • Dodano: 11 sty 2013 14:22

Sochaczew, Pruszków, Otwock, Grodzisk Mazowiecki, Kutno, Zgierz, Racibórz i Cieszyn – to tylko część mniejszych miast Polski, które agencja Colliers International wskazała jako atrakcyjne lokalizacje pod projekty handlowe. Analiza miast z liczbą mieszkańców w przedziale 30-100 tys. została dokonana pod względem istniejącej i planowanej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej oraz wskaźników ekonomicznych, takich jak stopa bezrobocia czy siła nabywcza mieszkańców.

  • Autor: Colliers
  • Dodano: 11 sty 2013 14:22

W województwie mazowieckim największym potencjałem handlowym wyróżniają się Sochaczew, Pruszków, Otwock i Grodzisk Mazowiecki a w łódzkim Kutno i Zgierz.

W województwie śląskim to Racibórz i Cieszyn zostały wskazane jako najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla kolejnych inwestycji handlowych, przy czym konurbacja górnośląska, w skład której wchodzi ponad 20 miast położonych w bliskiej odległości od siebie i dobrze skomunikowanych, została potraktowana jako jeden rynek.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W województwie małopolskim wysokim potencjałem charakteryzuje się Nowy Targ.

Ciekawym przypadkiem jest Zakopane. Choć miasto plasuje się w grupie poniżej 30 tys. mieszkańców, liczba turystów przyjeżdżających do Zakopanego przewyższa ją kilkukrotnie. Wzmożony ruch turystyczny sprzyja rozwojowi handlu i przyciąga międzynarodowe marki.

Według autorów raportu przygraniczne położenie województw dolnośląskiego i opolskiego może wpływać pozytywnie na potencjał handlowy miast z tych województw. Przykładem może być rozwinięty rynek handlowy w Zgorzelecu, w którym centra handlowe kierują swoją ofertę także do niemieckich klientów. Wyjątkowym miastem jest także Lubin ze względu na bardzo wysoką siłę nabywczą mieszkańców (wyższa o ponad 30 proc. od średniej krajowej), a także Nysa, w której na chwilę obecną brak jest nowoczesnego centrum handlowego.

Województwa wschodniej części Polski charakteryzują się najniższą wartością siły nabywczej w kraju i w związku z tym planowane w tym regionie inwestycje wymagają szczególnej ostrożności i dopasowania formatu do możliwości lokalnych rynków.

W województwie lubelskim na uwagę zasługują Puławy i Łuków, w podkarpackim miastem o najwyższym potencjale handlowym jest Sanok, a w podlaskim Augustów.

W województwach kujawsko-pomorskim, pomorskim i warmińsko-mazurskim analizie poddano 13 miast, przy czym podobnie jak dla pozostałych regionów, analizowano aktualny rynek nowoczesnej powierzchni handlowej oraz czynniki społeczno- konomiczne. Na ich podstawie został określony potencjał handlowy miast tego regionu, przy czym tylko Giżycko charakteryzowało się wysokim potencjałem handlowym.

W zachodniopomorskim najwyższą ocenę otrzymały Kołobrzeg i Świnoujście. Pomijając korzystne parametry społeczno-ekonomiczne Kołobrzegu i Świnoujścia, miasta te są także popularną destynacją niemieckich pensjonariuszy, którzy korzystają z bogatej oferty sanatoryjnej obu kurortów. Poza tym, w miastach tych na dzień dzisiejszy nie ma nowoczesnego obiektu handlowego o powierzchni powyżej 5 tys. mkw.

W województwach wielkopolskim i lubuskim nie zidentyfikowano miast o wysokim potencjale inwestycyjnym.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Jay Leno 2013-01-12 19:11:14
    Sanok? nic się w Sanoku nie kręci...
  • mariuszek202 2013-01-13 18:21:39
    Olkusz tez czeka na nowe centra handlowe
  • Chariot 2013-01-21 17:12:48
    Zgierz czeka od lat i wielkie nic!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.120.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!