Maleje znaczenie Tesco w Wielkiej Brytanii
Udziały Tesco w brytyjskim rynku zmalały z 30,3 proc. przed rokiem do 28,9 proc. w analizowanym okresie - poinformował "The Grocer", powołując się na wyniki panelu Kantar Worldpanel.
Przypomnijmy, oficjalne wyniki ogłoszone przez Tesco 4 czerwca bieżącego roku pokazywały spadek sprzedaży like-for-like (z wyłączeniem paliw) w pierwszym kwartale 2014/2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) w Wielkiej Brytanii o 3,7 proc. Dla całej grupy spadek ten wyniósł 3,2 proc, podczas gdy w Polsce zanotowano wzrost sprzedaży like-for-like o 0,5 proc.
Jak pokazują wyniki panelu Kantar Worldpanel, w czasie gdy sprzedaż Tesco maleje, dobre wyniki notują konkurencyjne sieci: Sainsbury's (wzrost sprzedaży o 3 proc. i udziałów w rynku z 16,6 proc. rok temu do 16,7 proc.) i Asda (wzrost sprzedaży o 3,6 proc. przy wzroście udziałów w rynku z 16,9 proc. do 17,1 proc.). Spadła natomiast sprzedaż sieci Morrisons (-3,8 proc. w ciągu przebadanych 12 tygodni; spadek udziałów w rynku z 30,3 proc. przed rokiem do 28,9 proc.).
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.