PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Meble Wójcik wstrzymują produkcję. Handel nie działa, magazyny są pełne

Meble Wójcik wstrzymują produkcję. Handel nie działa, magazyny są pełne
fot. Meble Wójcik
  • Autor: Rafał Gruchalski, Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
  • Dodano: 23 mar 2020 12:01

Do końca marca fabryki firmy Meble Wójcik, największego pracodawcy w Elblągu, zatrzymają produkcję. W kwietniu pracownicy przejdą na tak zwane postojowe. - Jestem po rozmowach z załogą, przedstawiłem im plan działań do końca czerwca – mówi Piotr Wójcik, prezes firmy Meble Wójcik w rozmowie z portEl.pl.

  • Autor: Rafał Gruchalski, Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
  • Dodano: 23 mar 2020 12:01

Rafał Gruchalski, portEl.pl: Wszyscy odczuwamy skutki pandemii koronawirusa, która dotyczy praktycznie całego świata. Jak Państwo, jako największy pracodawca w Elblągu, sobie radzicie w tej sytuacji?

Piotr Wójcik, prezes Meble Wójcik: Jeszcze do poniedziałku byliśmy całkiem pewni, że nasza sytuacja jest w miarę stabilna i przewidywalna, nasi klienci również wykazywali chęć zakupową. Od tego momentu do środy zaczęły się jednak zamykać jeden po drugim prawie wszystkie sklepy naszych partnerów handlowych, zaczęły pojawiać się krajowe zakazy handlu w Polsce, Niemczech, Austrii i na innych rynkach. W ślad za tym zaczęto zamykać magazyny sieci handlowych i sklepów. Dostawaliśmy informacje z prędkością karabinu maszynowego, że klienci anulują zamówienia, redukują, przekładają je na czas nieokreślony. Handel nie działa, magazyny są pełne.

W środę i czwartek robiliśmy bilanse co godzinę i sytuacja, która zmieniała się dynamicznie, była jasna, że zostajemy maksymalnie może z 10 procentami zamówień i to do odwołania. Wiedzieliśmy już, że najpóźniej w przyszłym tygodniu musimy zacząć zatrzymywać naszą produkcję i dystrybucję oraz funkcjonowanie firmy. Musimy to przeczekać.

Jak się wygasza produkcję w firmie, która ma trzy fabryki i zatrudnia ponad 1500 osób?

Nigdy nie spodziewałem się, że będę musiał takie działania przeprowadzić. Mamy oczywiście jako zarząd scenariusze awaryjne, ale powiem szczerze, że leżały one bardzo głęboko w szufladach. Takich sytuacji nie przeprowadza się z dnia na dzień, a my tak naprawdę zostaliśmy postawieni przed faktem w ciągu 48 godzin, bez ostrzeżenia, kiedy firma jest w pełnym rozpędzie. Ostatni rok był rekordowy pod względem produkcji i sprzedaży, pierwszy kwartał tego roku zapowiadał się jeszcze lepiej. Bardzo dobrze się rozwijaliśmy, nawet ponad plan. To tak jakby zatrzymać pociąg TGV z pełnego pędu w jedną sekundę, do tego można porównać naszą sytuację.

W czwartek przygotowaliśmy plan działań na najbliższe tygodnie i miesiące, by „przezimować” tę sytuację. Nadrzędnym celem, i to nie jest slogan, jest to, aby firma przeżyła. Jesteśmy pewni, że tak się stanie i to z kompletną załogą. W piątek mieliśmy spotkania z pracownikami, osobiście przekazywałem im szczegóły planu na najbliższe tygodnie i miesiące, by mieli zapewnione finansowe bezpieczeństwo.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!