PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Mechanizmy wyprzedaży a zachowania konsumenckie Polaków

Mechanizmy wyprzedaży a zachowania konsumenckie Polaków
Nowe Czyżyny, mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 gru 2019 12:01

Chociaż zimowe wyprzedaże dopiero ruszyły, to już nabierają tempa. Powód? Z roku na rok sezon przecen jest coraz krótszy, za to zaczyna się dużymi obniżkami, sięgającymi nawet 40-50 proc. Takie promocje już na początku wyprzedaży znajdziemy m.in. w sklepach odzieżowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 27 gru 2019 12:01

Ze zrozumieniem mechanizmów promocji Polacy jednak nie mają problemu. Tym bardziej, że dla 75% z nas cena produktu to wciąż najważniejszy czynnik wpływający na zakup. - Konsument w Polsce potrafi tygodniami wstrzymywać się od zakupu czekając na promocje. Do tych promocji także przygotowuje się, w międzyczasie oglądając produkt, pobierając aplikację czy zapisując się do newslettera marki - tłumaczy.

- W przypadku ubrań, zakup często odbywa się bez mierzenia, bo to zrobiliśmy już wcześniej. To sprawia, że mamy dziś do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, który wie, jak skorzystać z przeceny, jednocześnie nie tracąc czasu na impulsywne zakupy, które drenują portfel i nie dają satysfakcji - dodaje.

I faktycznie, pod wpływem impulsu zakupy robi dziś raptem 8% konsumentów w Polsce. To zrozumienie, jak działa promocja sprawia, że na zimowych wyprzedażach chętnie sięgniemy po produkty premium. Co czwarty Polak przyznaje, że to właśnie ze względu na nie wybierze się na promocje. Tutaj w zakupowym top 3 znajdą się przede wszystkim sprzęty elektroniczne i AGD (35%), kosmetyki, zwłaszcza perfumy znanych marek (32%) oraz buty (31%).

- Wyprzedaże wciąż traktujemy jak polowanie na okazję. Dla wielu konsumentów stały się one szansą, aby kupić rzeczy markowe i z wyższej półki, na które na co dzień ich nie stać. W poszukiwaniu rzeczy lepszych jakościowo, z dobra metką, często od projektanta na wyprzedaże wybiera się 3 na 4 Polaków - mówi Drzewiecka.

Domowa przymierzalnia

Być może to właśnie celowe, zaplanowane i przemyślane zakupy sprawiają, że aż 65% Polaków z zakupów na przecenach nie wraca z nieplanowaną rzeczą. Jeśli jednak już ląduje ona w koszyku, najczęściej są to kosmetyki, ubrania i zabawki, rzeczy, stosunkowo niedrogie, kupowane m.in. pod wpływem emocji, impulsu lub rekomendacji.

To sprawia, że wraz z sezonem wyprzedaży, trzeba przygotować się na sezon zwrotów, tym bardziej, że dołożą się do niego także zwroty prezentów. Warto więc zanim cokolwiek kupimy sprawdzić, na jakich zasadach możemy zwrócić towar. - Każdy ze sklepów ma swoją własną politykę zwrotów. Koniecznie ją poznajmy, zanim zdecydujemy się na zakupy, zwłaszcza rzeczy droższych - namawia Drzewiecka.

- Informacje o zwrotach znajdziemy na stronach internetowych sklepów, przy kasach, a także u sprzedawców. Warto dopytać o to, ile dni mamy na zwrot, po ilu dniach zwracane są pieniądze na kartę oraz czy przypadkiem zwrot nie odbywa się wyłącznie na kartę zakupową do tego samego sklepu - mówi.

Jest to istotne chociażby ze względu na to, że aż 25% Polaków kupuje na wyprzedażach kilka rzeczy, mierzy w domu, a następnie zwraca te nie pasujące. Jest to odsetek, który na przestrzeni ostatnich 2 lat wzrósł z 6% do 25%.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!