PARTNERZY PORTALU


Metro Group weryfikuje prognozy na 2011 rok. Niższy zysk i przychody

  • Autor: Portalspożywczy.pl / Planet Retail
  • Dodano: 08 gru 2011 13:58

Metro Group, wlaściciel sieci Real i Makro, może nie zrealizować swoich zapowiedzi dotyczących wzrostu zysku i przychodów w 2011 roku. Operator ocenia, że początek sezonu przedświątecznej sprzedaży jest w tym roku słabszy, ponieważ kryzys w strefie euro podkopuje zaufanie konsumentów. Grupa zaznacza, że na jej wyniki negatywny wpływ będzie miał kurs wymiany walutowej - informuje portalspożywczy.pl za Planet Retail.

  • Autor: Portalspożywczy.pl / Planet Retail
  • Dodano: 08 gru 2011 13:58

Firma ocenia także, że jeśli negatywny trend osłabienia sprzedaży w trakcie sezonu przedświątecznego utrzyma się, tegoroczne przychody grupy mogą nieznacznie obniżyć się wobec roku poprzedniego, kiedy wyniosły 67,3 mld euro. Jeśli chodzi o zysk EBIT przed zdarzeniami jednorazowymi, spółka spodziewa się spadku w porównaniu z osiągniętymi w zeszłym roku 3,3 mld euro.

Kluczowy dla grupy będzie czwarty kwartał. W listopadzie, kiedy grupa publikowała wyniki za trzeci kwartał, spółka była pewna, że uda jej się o około 10 proc. zwiększyć wynik z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych. Jednocześnie podkreślała nadal duże ryzyko będące rezultatem kryzysu zadłużenia w Europie oraz słabnącego wzrostu gospodarczego. Zaznaczała, iż do realizacji tej prognozy sprzedaż przedświąteczna musiałaby być znacznie lepsza niż rok wcześniej.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.117.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!