Mężczyzna - samotny łowca na zakupach


Przed nami trzeci tydzień Euro 2016. Wraz z postępem rozgrywek, rosną nie tylko piłkarskie emocje, ale także apetyt na zakupy. Cztery lata wcześniej zyski notowała m.in. branża piwowarska czy elektroniczna, a także sprzedaż piłkarskich gadżetów. Jak będzie w tym sezonie?
Więcej niż zakupy
Mężczyźni podczas wizyty w centrum handlowym chcieliby również skorzystać ze strefy do pracy (wygodne miejsce do siedzenia, gniazdko elektryczne etc. – 20 %). Często korzystają również z bezpłatnego internetu. Im młodsza grupa mężczyzn, tym oczekiwania dotyczące dostępu do technologii są większe.
– Współczesne centrum handlowe musi działać kompleksowo: bezpłatny internet, technologie omnichannel, nowoczesna infrastruktura informatyczna i usługowa to tylko wybrane przykłady oczekiwań współczesnego konsumenta, który jest coraz bardziej świadomy, wymagający i będący cały czas online. Dzięki badaniu przeprowadzonym wspólnie z JLL dobrze widać także różnice między pokoleniami – młodsze jest ciągle „connected”, choć starsi konsumenci również używają nowych technologii. 86 % przedstawicieli pokolenia „Y” i 71 % „X” ma smartfona i za jego pomocą korzysta z internetu. A liczby te cały czas rosną, co oczywiście stwarza zarządcom centrów handlowych doskonałe możliwości do komunikacji z obiema grupami klientów – dodaje Małgorzata Komarczuk.
Finał Euro 2016 dopiero 10 lipca, dlatego przed nami jeszcze kilka tygodni sportowych emocji a co za tym idzie działań retailerów, mających na celu zachęcenie mężczyzn do wizyt
w centrach handlowych w tym gorącym okresie.
Raport „Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w galeriach handlowych” analizuje style zakupowe w ujęciu pokolenia X i Y z uwzględnieniem różnic geograficznych. W badaniu wzięło udział ponad 2 000 klientów centrów handlowych w całej Polsce. Oprócz różnic pomiędzy różnymi stylami konsumenckimi, ciekawie ukształtowało się porównanie sposobów, w jaki zakupy robią kobiety oraz mężczyźni.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.