PARTNERZY PORTALU


Między właścicielem a najemcą. Co jest kluczowe dla zarządcy?

Między właścicielem a najemcą. Co jest kluczowe dla zarządcy?
Jakub Kaźmierczak, dyrektor działu Property & Asset Management, CREAM Property Advisors
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2021 11:57

Czas pandemii jest bardzo trudny dla rynku handlowego, a rola zarządcy i asset managera okazuje się być jedną z najważniejszych w tym okresie. Zarządcy muszą dbać o interesy swoich klientów, nie zaniedbując przy tym relacji z partnerami – sieciami handlowymi. O tym, co jest kluczowe dla zarządcy - mówi Jakub Kaźmierczak, dyrektor działu Property & Asset Management,  CREAM Property Advisors

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2021 11:57

Najemcy bardzo mocno ucierpieli z powodu ograniczeń w funkcjonowaniu sklepów poszczególnych branż, dlatego należy zrozumieć ich sytuację i frustrację. Z kolei właściciele centrów handlowych nie są wcale w lepszej sytuacji. Rozporządzenie z dnia 31 marca 2020 roku zawiesza umowy najmu, co powoduje, że w okresach lockdownu przychody z tytułu czynszu i opłat eksploatacyjnych dramatycznie spadają - mówi Jakub Kaźmierczak, dyrektor działu Property & Asset Management, CREAM Property Advisors. - Z drugiej strony centra handlowe nadal pozostają otwarte, w związku z tym podstawowe koszty utrzymania obiektów handlowych: sprzątanie, ochrona, utrzymanie sprawnej infrastruktury technicznej, oświetlenie i ogrzewanie, muszą być ponoszone.

Jak twierdzi, nie można również zapominać o nowych obciążeniach związanych z utrzymaniem reżimu sanitarnego. Do tego dochodzą spłaty zobowiązań kredytowych. - Kluczowe dla zarządcy jest więc zrozumienie potrzeb najemców, wyjście im naprzeciw i jednocześnie zadbanie o interesy właściciela nieruchomości. Wspieramy najemców w ich działaniach m.in. poprzez negocjacje z właścicielami dotyczące warunków dalszego funkcjonowania sklepów w obiektach, aktywny marketing przez aplikacje mobilne centrów handlowych oraz za pośrednictwem portali społecznościowych, akcje typu prosale - mówi Jakub Kaźmierczak. - Walczymy również o powrót do odwiedzalności sprzed pandemii w ramach obowiązujących norm sanitarnych, przyłączamy się do działań, których celem jest ponowne uruchomienie niedzielnego handlu oraz rozkręcenie popytu, jak również optymalizujemy koszty utrzymania nieruchomości ponoszone przez właściciela. W tym obszarze nadal jest bardzo duży potencjał. Kilkadziesiąt audytów nieruchomości wykonanych do tej pory przez CREAM Property Advisors pokazuje jak wiele jest do zrobienia w tym obszarze. Dzięki zaproponowanym przez nasz zespół działaniom da się wygenerować znaczne oszczędności i jednocześnie wzmocnić wartość projektów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!