PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Mirosław Misztal: rynek, na którym działaliśmy przeszedł do historii

Mirosław Misztal: rynek, na którym działaliśmy przeszedł do historii
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 18 maj 2020 11:41

Grupa Monnari po stosunkowo udanym roku 2019, kiedy to obroty firmy wzrosły o 14,6 proc. r/r, osiągając 282,2 mln zł, a wynik netto osiągnął poziom 11,8 mln zł, bardzo boleśnie odczuła zakaz sprzedaży w centrach handlowych wywołany epidemią koronawirusa.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 18 maj 2020 11:41

- Przekazując raport roczny za rok obrotowy 2019, mam świadomość, że rynek, na którym działaliśmy przeszedł definitywnie do historii. Dziś nasza rzeczywistość, jako osób i firm jest zupełnie inna, inaczej też oceniamy ubiegłe lata - napisał w liście do akcjonariuszy Mirosław Misztal, prezes Grupy Monnari.

Rok 2019 był dla Monnari czasem rozwoju. Powierzchnia sieci sprzedaży Monnari wzrosła do 38,1 tys. mkw. (wzrost o 8 proc.) a sieci Femestage Eva Minge do 5,5 tys. mkw. (wzrost o 83 proc.).

- Dynamicznie rosła sprzedaż obu marek przez sklep internetowy. Ten kanał miał udział w sprzedaży towarów na poziomie 10,2 proc. W 2019 r. został oddany do użytkowania magazyn centralny, który ułatwia procesy logistyczne na terenie kraju - informuje Misztal.

- W bieżącym roku najważniejszym wydarzeniem dla nas wszystkich jest światowy kryzys zdrowotny spowodowany pandemią koronawirusa i jego konsekwencje dla światowej gospodarki w 2020 r. - dodaje prezes Monnari.

Grupa boleśnie odczuła zakaz dotyczący sprzedaży w centrach handlowych. W marcu odnotowała spadek sprzedaży o blisko 63. proc., zaś w kwietniu o 90 proc. - Przez cały kwiecień 2020 r. tylko sklep internetowy w pełni realizował sprzedaż. Od 4 maja b.r. wszystkie nasze salony działają, jednak odwiedziny centrów handlowych spadły radykalnie, a to przekłada się na przychody mniejsze o ok. 50 proc. - ocenia Misztal.

Prezes Misztal podkreśla, że w roku 2020 najważniejszym zadaniem jest dostosowanie całej grupy do obecnej sytuacji. - Działania, które podjęliśmy to redukcja kosztów na wszystkich poziomach. Pozyskaliśmy wsparcie finansowe ze strony Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, będziemy też aplikować o pomoc ze strony Polskiego Funduszu Rozwoju - wylicza.

- Ważnym elementem dla zrównoważenia przepływów finansowych będzie wynik negocjacji z poszczególnymi centrami handlowymi – podkreśla Mirosław Misztal. Spółki grupy kapitałowej będą dążyć do urealnienie poziomu wszystkich opłat związanych z najmem, do obecnej sytuacji. - Mam nadzieję, że wszyscy uczestnicy rynku, mają poczucie wspólnoty oraz wzajemnej odpowiedzialności w tej trudnej dla wszystkich sytuacji – podsumowuje.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!