Młodzi i ekologia. Nowa inicjatywa Lidla


Rok 2021 poświęcony będzie zmniejszaniu obecności plastiku w naszym otoczeniu. Jak to zrobić mądrze, włączając do działania młodych ludzi, którzy jak żadne inne pokolenie wcześniej, przejmuje się tematem ekologii? Pomoże w tym program Mniej Plastiku realizowany w ramach olimpiady projektów społecznych Zwolnieni z Teorii i wspierany przez Lidl Polska. Jego celem jest zainspirowanie nastolatków do poszukiwania praktycznych rozwiązań proekologicznych.
Od tego roku czekają nas dwie wielkie zmiany, których celem jest ograniczenie plastiku w obiegu. Po pierwsze w krajach Unii Europejskiej od stycznia br. obowiązuje zakaz wprowadzania do sprzedaży plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku takich jak: sztućce, kubki, tacki, opakowania na żywność czy słomki. Po drugie, kraje Unii Europejskiej nakładają na producentów podatek od plastiku, jeśli dystrybuowane przez nich produkty nie mogą być poddane recyklingowi. Skąd ta zmiana? Śmieci z tworzyw sztucznych zalegają w każdym zakątku świata np. w ocenach, lasach, morzach czy na drogach. Wpływają na zdrowie i życie zwierząt, które mylą plastik z pokarmem, a jego produkcja przyspiesza zmiany klimatyczne, kierując planetę w stronę ocieplenia.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (85%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.