PARTNERZY PORTALU


Mniej klientów w sklepach małoformatowych. Winna pogoda

Mniej klientów w sklepach małoformatowych. Winna pogoda
Największe spadki odnotowała kategoria najbardziej wrażliwa na wahania temperatur, czyli lody, Fot. Shutterstock
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 24 wrz 2021 14:59

W porównaniu z lipcem br. zarówno obroty, jak i łączna liczba klientów odwiedzających sklepy małoformatowe do 300 mkw. obniżyły się o prawie 7 proc.

Największe spadki odnotowała kategoria najbardziej wrażliwa na wahania temperatur, czyli lody. W sierpniu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili o 30 proc. mniej opakowań lodów niż rok temu i o 40 proc. mniej niż w lipcu br. - podała Polska Izba Handlu.

Spadki w kategoriach podatnych na pogodę

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Chłodny sierpień przyniósł także duże spadki w innych kategoriach wrażliwych na pogodę – w analizowanym okresie w sklepach małoformatowych sprzedało się o 23 proc. litrów wody butelkowanej i aż o 33 proc. litrów napojów gazowanych mniej niż w sierpniu 2020 r., co przełożyło się na spadki w ujęciu wartościowym odpowiednio o 20,5 proc. i o 5 proc.(w przypadku napojów gazowanych spadek wartości sprzedaży został ograniczony przez wzrosty cen związane z opłatą cukrową).

Więcej na dlahandlu.pl


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!