Modernizacja - skuteczny sposób na nowe życie galerii handlowych


W obliczu wysokiego nasycenia rynku powierzchnią komercyjną, dominującym trendem w wielu polskich miastach stała się rozbudowa i remodeling istniejących obiektów.
Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na polskim rynku handlowym. Klienci zaczęli być bardziej wymagający, a wyprawę do centrum handlowego traktują już nie tylko w kategorii robienia zakupów, ale także jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Dało to początek fali nowych inwestycji w sektorze retail, polegających głównie na przebudowie istniejących obiektów oraz rekomercjalizacji.
Chętnych na przestrzeń sklepową w najpopularniejszych centrach zakupowych nie brakuje, stąd inwestorzy nierzadko podejmują decyzję o ich rozbudowie. Wzmożona aktywność inwestycyjna w sektorze retailowym to również zasługa aktualnego stylu robienia zakupów oraz potrzeb konsumenckich. Obiekty starszej generacji, aby sprostać oczekiwaniom współczesnego klienta i nie pozostać w tyle za młodszą konkurencją, stawiają sobie za cel poprawę ogólnego wizerunku i utrzymanie obecnych najemców, stawiając na remodeling, któremu nierzadko towarzyszy dywersyfikacja oferty i wprowadzenie nowych funkcji.
Korzyści płynące dla deweloperów z takich projektów jak rozbudowa, przebudowa czy modernizacja istniejących obiektów są znaczące. Nie można jednak koncentrować się wyłącznie na nich – strony medalu zawsze są dwie. Trzeba wiedzieć, że droga do sukcesu przy tego typu działaniach to wyzwanie inwestycyjne i budowlane.
– Takie realizacje wymagają nierzadko całkowitego wyłączenia z funkcjonowania niektórych stref, zwłaszcza tych zlokalizowanych pomiędzy użytkowaną i nową przestrzenią. W efekcie część powierzchni handlowej przestaje na siebie zarabiać, a koszty utrzymania galerii rosną. Jednak nie trzeba się tym od razu zniechęcać. Przyszłe przychody mogą zbilansować poniesione straty. Co więcej, oddanie do użytku nowych części obiektu i poszerzony tenant mix centrum, z dużą dozą prawdopodobieństwa zaprocentują zwiększeniem wpływów do kasy centrum – mówi Eric Agnello, dyrektor generalny RD bud, która prowadziła już prace związane z rozbudową, przebudową bądź modernizacją na takich obiektach jak CH Riviera w Gdyni czy CH Arkadia, Galeria Wileńska i Galeria Mokotów w Warszawie.
Decydując się na projekty związane z modyfikacją istniejących centrów handlowych, trzeba pamiętać, że to skomplikowane procesy, które wymagają szczegółowego planowania i wielu przygotowań. Wiąże się z nimi szereg trudności, mogących rzutować na przyszły sukces inwestycji. Znaczna część z nich wynika z faktu, że prace prowadzone są z reguły na funkcjonującym obiekcie, co powoduje niedogodności zarówno dla klientów, jak i najemców.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.