W kwietniu 2018 r. przychody ze sprzedaży towarów Grupy Kapitałowej Monnari Trade wyniosły ok. 17,4 mln zł, co stanowi spadek o 8,90 proc. z osiągniętych 19,1 mln zł w kwietniu 2017 r. Narastająco - w okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. - Grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości ok. 64,9 mln zł, co stanowi spadek o 10,24 proc. w relacji do okresu porównywalnego w roku 2017, w którym przychody zamknęły się kwotą 72,3 mln zł.

Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na 30.04. b.r. wyniosła 33,2 tys. mkw. vs. 31,7 tys. mkw. na koniec kwietnia 2017 r. co stanowi wzrost o 4,7 proc. Na koniec bieżącego okresu grupa Monnari Trade posiadała 162 salony, tyle samo co analogicznym okresie 2017 r.

Na spadek i dynamiki sprzedaży złożyło się kilka czynników, a jednym z najważniejszych była różnica w ilości dni handlowych - 25 w bieżącym roku vs. 28 w ubiegłym. Grupa odnotowała znacznie większą sprzedaż mierzoną ilością jednostek (+16 proc.), przy niższym średnim paragonie, co nie pozwoliło na nadrobienie niehandlowych dni - czytamy w komunikacie spółki. 

W bieżącym roku, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej, w zależności od sytuacji rynkowej, od 5 proc. do 7 proc. licząc od obecnie posiadanej powierzchni.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl