PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Monnari podsumowuje kwartał. Zakłada, że powrót do dawnej rentowności nastąpi w lipcu lub sierpniu

Monnari podsumowuje kwartał. Zakłada, że powrót do dawnej rentowności nastąpi w lipcu lub sierpniu
Monnari, fot. materiały prasowe
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 02 cze 2020 17:41

Spółka Monnari Trade podała wyniki za pierwszy kwartał 2020 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 53,78 mln zł wobec 58,28 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (spadek o 7,73 proc.). Strata przed opodatkowaniem to 8,4 mln zł (pogłębienie o 279 proc.), a strata netto 7,6 mln zł (pogłębienie o 268 proc.)

Tak jak w przypadku innych spółek odzieżowych na wynikach Monnari Trade odbiły się ograniczenia w działalności handlowej wprowadzone w związku ze stanem epidemicznym w Polsce.

- W marcu sprzedaż spadła o 67 proc. rok do roku. Dodatkowo I kwartał tradycyjnie należy do okresów wyprzedażowych, co wpływa negatywnie na realizowaną marżę, która wyniosła 51,5 proc. - napisano w raporcie spółki.

- Podniesienie minimalnej płacy oraz stosunkowo wysokie poziomy kursów euro i USD miały wpływ na wzrost kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży o 4 proc. w stosunku do 1 kwartału 2019 r. W efekcie grupa kapitałowa odnotowała spadek wyniku operacyjnego do kwoty (-) 6 mln 422 tys. zł wobec (-) 2 mln 168 tys. zł w I kwartale 2019 r. Wynik netto zamknął się stratą w wysokości 7 mln 599 tys. zł w porównaniu do 2 mln 065 tys. zł, co oznacza pogłębienie straty o 268  proc.

Jak napisano w raporcie, w okresie od 4 maja 2020 r. Grupa Kapitałowa obserwuje stopniowe odbudowywanie wpływów ze sprzedaży. "Pierwszy tydzień sprzedaży wykazał się spadkiem w porównaniu do porównywalnego okresu 2019 r. o około 50% (przy rentowności o 3 p.p niższej niż rok wcześniej), kolejne tygodnie pokazują stopniowo coraz mniejsze spadki w porównaniu do odpowiednich tygodni 2019 roku. Jednocześnie w maju Grupa odnotowała ponad 10-proc. wzrost sprzedaży w kanale internetowym. Uwzględniając obserwowane trendy i podejmowane przez spółkę dominującą działania, zakłada się, iż powrót do poziomów sprzedaży i porównywalnej rentowności nastąpi w lipcu lub sierpniu br."

Monnari Trade to producent odzieży i właściciel sieci sklepów Monnari.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!