PARTNERZY PORTALU


Monnari trzyma się planu otwarć. Sieć powinna urosnąć

Monnari trzyma się planu otwarć. Sieć powinna urosnąć
Mirosław Misztal, prezes zarządu spółki Monnari Trade
  • Autor: PAP
  • Dodano: 24 sie 2016 15:09

Monnari negocjuje umowy najmu dla 15 lokalizacji na około 4 tys. mkw. Liczy, że znaczna część z nich zostanie zamknięta do końca roku i zakończy się otwarciami.

Sieć Monnari liczy obecnie 149 salonów firmowych o łącznej powierzchni ok. 27,8 tys. mkw.

W pierwszym półroczu Monnari otworzyło 3 sklepy o powierzchni ok. 0,68 tys. mkw., 5 salonów zostało powiększonych o łącznie 0,45 tys. mkw., a 3 salony o łącznej powierzchni 0,4 tys. mkw. zostały zamknięte.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jesteśmy w trakcie negocjacji około 15 umów na około 4 tys. mkw. Liczymy, że znaczna część z tych rozmów zostanie zamknięta do końca roku i zakończy się otwarciami - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor ds. organizacyjno-prawnych Monnari.

- Myślę, że plan nie jest zagrożony - dodała, pytana, czy spółka zrealizuje w tym roku plan zwiększenia sieci o 3-4 tys. mkw.

Prezes Mirosław Misztal poinformował, że w przyszłym roku strategia rozwoju poprzez zwiększenie powierzchni sprzedaży będzie kontynuowana.

- Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidywalnego i dynamika rynku będzie zadowalająca, to będziemy kontynuować strategię rozwoju. W przyszłym roku rozwiązuje się ok. 30 umów, więc będziemy naturalnie starać się o powiększenia w atrakcyjnych dla nas lokalizacjach - powiedział prezes Misztal.

- Poszukujemy możliwości przejęć. Jest kilka projektów we w miarę wczesnym stadium, rozglądamy się. Chcemy wybrać partnera, który da nam korzyści i perspektywy rozwoju. Poszukiwania są dość szeroko zakrojone. Interesuje nas niekoniecznie odzież, może być coś pokrewnego - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy Monnari.

Dodał, że żaden z projektów nie jest jeszcze na etapie due diligence.

Dyrektor zauważył, że spółka ma silną pozycję gotówkową. Miała na koniec półrocza ok. 55 mln zł środków pieniężnych. Nie ma żadnych zobowiązań długoterminowych.

Monnari podtrzymuje, że celem spółki na pozostałą część roku jest dalsza obrona marży brutto na sprzedaży. W I kwartale marża brutto na sprzedaży spadła o 1,8 p.p., a w II kwartale wzrosła o 0,4 p.p. W całym I półroczu spółka zanotowała spadek marży o 0,7 p.p.

- Będziemy się starać poprawiać marżę brutto na sprzedaży. Nie będziemy wyprzedawać towaru za wszelką cenę, ale z drugiej strony nie chcemy mieć nadmiernych zapasów - powiedział prezes.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!