PARTNERZY PORTALU

Multi Poland: Przemyślane na nowo centra handlowe tworzą wartość aktywów na konkurencyjnym rynku

Multi Poland: Przemyślane na nowo centra handlowe tworzą wartość aktywów na konkurencyjnym rynku
Frederic Rouleau, Country Asset Manager Multi Poland. mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 gru 2021 10:43

Wartość dobrze zarządzanych aktywów handlowych z wyraźnym pozycjonowaniem odpowiednim do warunków rynkowych w tym sektorze pozostaje nadal wysoka i atrakcyjna dla inwestorów. Frederic Rouleau, Country Asset Manager stojący na czele polskiego oddziału Multi Corporation, zwraca uwagę, iż dzieje się tak tylko w tych przypadkach, gdy inwestycja daje możliwość podniesienia wartości obiektu poprzez zmiany, np. w kierunku centralnego punktu miasta przyciągającego ludzi do spędzania wolnego czasu czy oferowanie aktywności społecznych, kulturalnych i rozrywkowych, co z kolei odgrywa istotną rolę w tworzeniu miejsc pracy i wzmacnianiu lokalnych społeczności. Ten „potencjał modernizacyjny” stanowi dziś jeden z kluczowych aspektów oceny inwestorskiej aktywów retailowych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 gru 2021 10:43

–  Dlatego Multi jako ogólnoeuropejska firma wyspecjalizowana w podnoszeniu wartości obiektów handlowych od kilku lat stawia na innowacje w zarządzaniu przestrzenią – wyjaśnia Frederic Rouleau. – Oczywiście muszą być one wspierane długoterminowym, a więc bardzo starannie zaplanowanym, zaangażowaniem kapitału w przebudowy i modernizacje aktywów. Koncentrujemy się na tworzeniu przestrzeni, które są integralną częścią lokalnych społeczności. Polega to na przykład na nadaniu obiektowi także funkcji pozahandlowych, które służą potrzebom okolicznych mieszkańców czy przeprojektowaniu jego pozycjonowania, co tworzy tzw. efekt halo, który pomaga zwiększać footfall i wydłużać średni czas wizyty w lokalach najemców. Modernizacje pozwalają stworzyć odpowiednią atmosferę w centrum handlowym, co sprzyja spędzaniu tam czasu, a tym samym wydawaniu pieniędzy. To zaś przyciąga nowych najemców, zwiększając w ten sposób ogólną wartość aktywów.

Utrzymać wzrostową dynamikę wartości nieruchomości

Potrzeba modernizacji może dotyczyć aż około 60 procent obiektów handlowych w Polsce – tyle z nich ma bowiem już ponad 10 lat. – Siła Multi leży w multidyscyplinarnym podejściu przejawiającym się w całościowych lub punktowych programach modernizacyjnych, współpracy ze wszystkimi interesariuszami i ustaleniu jasnego celu skupionego na utrzymaniu wzrostu wartości – tłumaczy Frederic Rouleau. – Idziemy dużo dalej niż pełen pakiet usług zarządzania nieruchomościami handlowymi. Naszą specjalnością jest kreowanie trwałych elementów pozwalających na utrzymywanie dynamiki wzrostowej wartości nieruchomości. Jest to niezwykle istotne dzisiaj, przy gwałtownym wzroście atrakcyjności inwestycyjnej np. nieruchomości magazynowych związanej z rozwojem e-handlu.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

40-letnie doświadczenie Multi z całej Europy pokazuje, że projekty i obiekty, które już przeszły taki proces modernizacyjny potwierdziły swoją atrakcyjność i społecznościową rolę po lockdownach, gdy ludzie odkrywali na nowo zalety zakupów. Przykładowo: w centrach handlowych, w których znajdują się również place publiczne, a nawet trawniki i parki, jest mniejsze zagęszczenie klientów i większy dystans społeczny. Nie mają oni wrażenia „tłoku”, a to zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Poza tym uzupełnienie miksu funkcji handlowych o usługi zdrowia i urody czy mieszkania znacznie zwiększa odporność takich aktywów na lockdown czy konkurencję ze strony sklepów internetowych.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.164.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!