PARTNERZY PORTALU

Na co stawia Manufaktura na zielonej drodze?

Na co stawia Manufaktura na zielonej drodze?
Manufaktura zna sposób na popularyzowanie eko działań wśród klientów. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 sie 2022 13:33

Manufaktura Dobrej Energii - pod tym hasłem obiekt zbiera swoje działania w ramach strategii ESG.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 sie 2022 13:33
  • Działania CSR, obecnie coraz częściej określane bardziej precyzyjnym terminem ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance), to dla świadomych i dążących do rozwoju przedsiębiorstw już niemal obowiązek. 
  • Duże zainteresowanie tym obszarem widać szczególnie w branży centrów handlowych – kwietne łąki, ule dla pszczół, oszczędzanie energii – zarządcy prześcigają się w nowych pomysłach. Manufaktura w Łodzi udowadnia jednak, że ESG to dla niej nie tylko chwilowy trend, a mocny filar, na którym opiera swoje wieloletnie strategie rozwoju. 
  • Koncepcja została określona wspólnym dla wszystkich prowadzonych działań hasłem – Manufaktura Dobrej Energii.
  • Manufakturę zbudowano zgodnie ze strategią ESG, gdzie litera S – czyli sprawy społeczne – były kluczowym punktem odniesienia.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest wpisana w DNA Manufaktury. Już na etapie projektowania centrum, pod koniec lat 90. ubiegłego wieku, architekci uwzględniali te wartości. Jednym z kluczowych przedsięwzięć społecznych Manufaktury jest Muzeum Fabryki – stała wystawa dotycząca historii dawnych zakładów bawełnianych Izraela Poznańskiego. Muzeum utrzymuje ścisłe relacje z byłymi włókniarzami i wspiera założone przez nich stowarzyszenie. Ta działalność, to realizacja obietnicy, którą złożyliśmy łodzianom, że wspólnie z nimi zadbamy o szacunek dla przeszłości i tożsamości jednego z najważniejszych miejsc na mapie miasta – tłumaczy Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Odważna wizja i rozmach Manufaktury jako wielofunkcyjnego miejsca, gdzie biznes łączy się z kulturą, kontaktami międzyludzkimi, a także pielęgnowaniem wartości ważnych dla łodzian, zainspirowały lokalne władze oraz wielu prywatnych inwestorów do podążania tą samą drogą.

Strategia oparta na 3 filarach

W długoterminowej wizji rozwoju Manufaktury kluczowe jest skupienie się na systematycznych działaniach w obszarze 3 aktualnych trendów: eko świadomości, lokalności i dobrostanu psychicznego i fizycznego.

- Tworząc koncepcję Manufaktury Dobrej Energii, chcieliśmy podkreślić, że od lat rozwijamy się w sposób zrównoważony. Aktywności prowadzone na terenie kompleksu, mają za zadanie promować dobrą, zdrową żywność, zachęcać łodzian do odpowiedzialnego podejścia do środowiska, ale także do dbania o swój dobrostan psychiczny i fizyczny. Realizowane przez nas wydarzenia kładą nacisk na promocję ekologicznych rozwiązań, chcemy aby miały one wartość edukacyjną. Przy tym ważne jest dla nas, by promować i doceniać marki modowe mające w swoich kolekcjach linie z recyklingu czy producentów naturalnych kosmetyków. – tłumaczy Anna Grajcarek, koordynator ds. eventów i marketingu Manufaktury.   

Lokalność i działania proekologiczne są dla Manufaktury niezwykle istotne. Organizowane eventy, współpraca z najemcami, otwartość na potrzeby społeczności, pozwala realizować liczne inicjatywy, jak np. zasadzenie łąki w ramach Samorządowego Kongresu Klimatycznego, zamontowanie na fasadzie galerii kilkudziesięciu budek dla jerzyków, ustawienie butelkomatu we współpracy z MPO, do którego w ciągu zaledwie kilku tygodni trafiło ponad 20 tys. plastikowych butelek PET, organizowanie warsztatów kulinarnych zero waste w Qulinarium, współpraca z OTOZ Animals czy z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Łodzi.

Kompleks kontynuuje także współpracę z Kongresem Nowej Mobilności organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, dzięki czemu przybliża świat elektromobilności szerokiej grupie odbiorców. Choć inicjatyw jest wiele i dotyczą one różnych tematów – cel jest wspólny i skupia się na edukacji i budowaniu lokalnych społeczności. 

- Cieszy nas, że realizowane przez nas akcje przyczyniają się do zmiany postaw i kształtowania eko-nawyków. Za nami już ponad 50 wydarzeń zrealizowanych pod szyldem Manufaktury Dobrej Energii, a w planach  mamy kolejne – dodaje Anna Grajcarek. To wspólna misja, w którą angażujemy się my, jako zespół zarządzający obiektem, ale też zadanie, do którego zapraszamy wszystkich najemców, współpracowników, gości i turystów – kończy.

Przed kompleksem nowe wyzwania i nowe inwestycje, które łączy dobra energia, chęć działania na rzecz środowiska, społeczeństwa i regionalności. Jeszcze w tym roku Manufaktura pochwali się planowaną inwestycją fotowoltaiczną, jak i kolejnymi inicjatywami edukacyjnymi dla gości i najemców.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.252.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!