Rozwój sieci franczyzowych w Polsce zainicjowali zagraniczni operatorzy, najpierw wprowadzając placówki pilotażowe, a następnie oferując swój model polskim przedsiębiorcom. Pierwszy punkt franczyzowy pojawił się w 1994 r. w Bydgoszczy. W tym samym roku powstała również Polska Sieć Handlowa Lewiatan.

Współpraca poszczególnych kupców w ramach sieci zaczęła z czasem przybierać formę franczyzy. Zawierane były umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, kolektywnej logistyce oraz polityce zakupowej. Tym samym zaczęły się tworzyć regionalne struktury organizacji i zostały opracowane jednolite standardy. 

Jak przekonuje sieć, model franczyzowy Lewiatana oferuje szereg korzyści, m.in. około 370 produktów marki własnej, pakiet umów handlowych, dobre warunki współpracy z dystrybutorami, pomoc w aranżacji i wizualizacji sklepu, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej oraz preferencyjne warunki wielu innych umów okołobiznesowych. Przedsiębiorcy otrzymują też szerokie wsparcie marketingowe (gazetki promocyjne, akcje plakatowe oraz billboardowe). Mogą także brać udział w specjalistycznych programach szkoleniowych dla franczyzobiorców i pracowników.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan w przyszłym roku będzie obchodzić jubileusz 25-lecia działalności. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza około 3.200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 410 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ponad 1800 dużych sklepów, około 900 placówek średniej wielkości oraz mniej niż 40 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2017 roku przekroczyły 11,5 mld zł.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl