PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Na zakupy do... biura

Na zakupy do... biura
Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 kwi 2018 13:43

W około 500 nowoczesnych biurowcach Warszawy pracuje dziś ponad pół miliona osób, spędzając w nich często ponad osiem godzin dziennie. Eksperci firmy Colliers sprawdzili m.in. jakie oczekiwania mają pracownicy względem infrastruktury handlowo-usługowej w miejscu swojego zatrudnienia oraz na co mogą liczyć obecnie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 kwi 2018 13:43

Colliers International wzięła pod lupę ofertę handlowo-usługową w warszawskich biurowcach. Badanie objęło ok. 300 budynków oraz blisko 200 pracowników.

 W związku z niską stopą bezrobocia, trwa walka o pozyskanie talentów, a przyjazne biuro i jego otoczenie stają się jednymi z elementów motywacyjnych.

— Trend zmiany przestrzeni pracy i otoczenia biznesowego będzie się umacniał, co pozytywnie wpłynie na popyt na powierzchnie biurowe i rozwój jakościowy tego rynku. Pochodną tej tendencji jest zwiększanie i urozmaicanie przez deweloperów oferty handlowo-usługowej w swoich inwestycjach — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International. — Kantyna już nie wystarczy. W biurowcach spotykamy się nie tylko z urozmaiconą ofertą gastronomiczną, kawiarniami czy sklepami spożywczymi i kioskami, ale coraz częściej mamy do czynienia z całym wachlarzem usług – pojawiają się centra fitness, kliniki medyczne, myjnie czy pralnie — dodaje Michnikowska.

Oczekiwania a rzeczywistość

W przebadanej na potrzeby raportu grupie pracowników jedynie 30 proc. było zadowolonych z oferty handlowo-usługowej w swoich miejscach pracy. Pomimo dość rozwiniętej infrastruktury gastronomicznej w biurowcach, najczęściej doskwiera brak kantyn z prostymi posiłkami dobrej jakości i w przystępnej cenie. Pracownicy akcentują również problem małej różnorodności oferty i zbyt wysokie ceny. Wśród oczekiwanych udogodnień wymieniano często klub fitness lub siłownię i sklep z artykułami spożywczymi. Pracownicy oczekują także bogatszej oferty z sektora zdrowie i uroda – kobiety aptek i drogerii, a mężczyźni więcej usług, m.in. fryzjerskich. Wynik badania potwierdził także, że osoby pracujące w warszawskich biurowcach chciałyby mieć dostęp do sklepów odzieżowych czy z akcesoriami modowymi.

Ponad połowa (60 proc.) biurowców istniejących na warszawskim rynku oferuje powierzchnie handlowo-usługowe, jednak w 80 proc. z nich nie przekracza ona 2 tys. mkw. W przeważającej większości budynków zaplanowano maksymalnie 10 lokali. Największe moduły handlowo-usługowe posiadają Plac Unii, Koszyki, Royal Wilanów, Millennium Plaza i Europlex.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!