PARTNERZY PORTALU


Najbliższe dwa tygodnie kluczowe dla handlu

Najbliższe dwa tygodnie kluczowe dla handlu
shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 gru 2020 09:38

Klienci wrócili na zakupy do centrów handlowych, ale kupują dziś inaczej. Pierwszy tydzień po wznowieniu przez galerie działalności pokazuje, co się zmieniło.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 gru 2020 09:38

- W ostatnich dniach wyraźnie widać, jak bardzo pandemia i reżim sanitarny zmieniły zachowania konsumentów, zwłaszcza w centrach handlowych. - Sposób, w jaki korzystamy w okresie przedświątecznym z oferty centrów handlowych uległ zmianie. Inaczej podchodzimy także do samych wizyt w galeriach - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- Do rzadkości należą dziś np. zakupy całą rodziną, na co największy wpływ ma m.in. wyłącznie z oferty kin, stref gastronomicznych, sal zabaw czy stref wypoczynku. W efekcie, Polacy częściej robią zakupy w pojedynkę, skracają przy tym czas pobytu w galerii do niezbędnego minimum - mówi.

Poniedziałek tak atrakcyjny jak sobota?

To nie jedyna zmiana, jaką zaobserwowano. - Patrząc na dane footfall widzimy, że odwiedzalność w tygodniu rozkłada się dość równomiernie. Wiele osób np. rezygnuje z kupowania w sobotę, na rzecz chociażby tradycyjnie luźniejszych poniedziałków. Rozproszeniu ruchu sprzyja także znacznie większa liczba niedziel handlowych w grudniu - mówi.

Pomaga także fakt, że większość kupujących rozkłada swoje zakupy na cały sezon, czyli między 1 a 24 grudnia. Jak wyliczył Deloitte, to właśnie w tym okresie wydamy najwięcej na świąteczne przygotowania. Zdaniem Krzysztofa Brączka, fakt, że kupujemy solo oraz lepiej planujemy zakupy, sprzyja temu, że klienci nie tłoczą się w galeriach.

- Do tej pory żadne z centrów Gemini Park nie osiągnęło limitu, który zmusiłby nas np. do uformowania kolejki oczekujących przed galerią. To pokazuje, jak zdroworozsądkowo Polacy podchodzą dziś do kupowania i wizyt w galeriach oraz jak odpowiedzialnie planują zakupy - dodaje.

Sprzyja temu bezpieczeństwo. Według wyliczeń Inquiry, aż 77 proc. Polaków czuje się bezpiecznie na zakupach. Nie mamy również problemu ze stosowaniem się do zasad najwyższego reżimu sanitarnego. Tym bardziej, że jak z kolei podaje KPMG dla 58 proc. Polaków bezpieczeństwo jest priorytetem w czasie zakupów.

- Ten sezon jak żaden inny zależy od tego, czy i jak będziemy stosować się do zasad sanitarnych. Kupujący są tego świadomi i odpowiedzialnie stosują się chociażby do zasady DDM. Są także cierpliwsi niż w latach ubiegłych, zwłaszcza, jeśli tworzy się tymczasowa kolejka przed sklepem. To dobry sygnał, pokazujący, że mając jasno wytyczone zasady potrafimy się do nich stosować - zauważa Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!