PARTNERZY PORTALU


Najemcy centrów handlowych zapłacą za odtwarzanie muzyki dwa razy więcej

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 17 kwi 2012 17:55

Zgodnie z przygotowywanymi nowymi tabelami opłat za odtwarzanie muzyki w sklepach i lokalach usługowych od 2012 roku sklepy, które działają w centrach handlowych zapłacą 2 razy więcej niż te, które są zlokalizowane w centrach miast, czy na osiedlach handlowych.

Jak tłumaczy Bogusław Pluta, dyrektor ZPAV jednym z kryteriów jest fakt, że mają one większe obroty. Jednak decydujący jest fakt, że w centrach handlowych sklepy mają otwarte drzwi i mogą przyciągać klientów odtwarzaną muzyką. Ma to duży wpływ na ilość klientów i obroty sklepów. Sklepy przy ulicach mają zazwyczaj zamknięte drzwi wejściowe i mniej możliwości oddziaływania na klienta muzyką.

Dodatkowo ZPAV wprowadzi rozróżnienie terytorialne dla lokali działających w Warszawie i w mniej zamożnych regionach. - Bierze się to z prostego faktu, że usługi kosmetyczne w Warszawie są trzy razy droższe niż te same, świadczone w mniejszych miejscowościach - tłumaczy Bogusław Pluta. Chcemy żeby znalazło to odbicie w pobieranych przez nas stawkach - dodaje.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

ZPAV jest stowarzyszeniem producentów fonogramów, wideogramów i chroni praktycznie wszystkich producentów nagrań, funkcjonujących na polskim rynku. W 2011 roku związek zebrał 18,5 mln zł z tytułu odtworzeń muzyki w lokalach handlowych, usługowych i gastronomicznych.

ZPAV liczy, że w ciągu kolejnych kilku lat uda mu się objąć umowami wszystkie lokale handlowo-usługowe, działające w Polsce. Obecnie za odtwarzanie muzyki z radia lub płyt płaci tylko 50 proc. z nich.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!