Niehandlowe niedziele im nie zaszkodziły. Outlety notują wzrosty


Średnio o 9 proc. wzrosła sprzedaż w I półroczu 2019 r. w centrach Designer Outlet – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Wszystkie trzy centra zarządzane przez PRÔM Peakside ROS Outlet Management odnotowały wzrosty sprzedaży pomimo ponad dwukrotnie mniejszej, wynikającej z ustawy, liczby niedziel handlowych.
- Podsumowaliśmy I półrocze 2019 r., w którym zmierzyliśmy się z zaostrzeniem przepisów o zakazie handlu w niedziele. Wszystkie trzy centra zarządzane przez PRÔM Peakside ROS Outlet Management zakończyły pierwszą połowę bieżącego roku ze wzrostami sprzedaży – średnio +9 procent w stosunku do tego samego okresu w roku 2018. Podejmujemy wiele wysiłków, aby ograniczyć negatywny wpływ ustawy zarówno na naszych klientów, jak i na najemców. Nasze działania przynoszą oczekiwane efekty - klienci przystosowują się do nowych realiów zmieniając przyzwyczajenia zakupowe, a najemcy chętnie współpracują, aby jeszcze bardziej podnieść jakość ich obsługi – mówi Ireneusz Homa, Dyrektor Centrum Designer Outlet Gdańsk.
Polacy chcą korzystać z oferty marek premium
Nie bez znaczenia dla dobrych wyników finansowych outletów jest stale powiększająca się oferta marek premium w Designer Outlet. Dzięki temu moda „z wyższej półki” staje się dostępna dla szerokiego grona klientów. Centra odpowiadają na potrzeby rynku i otwierają kolejne salony, w których można zrobić zakupy taniej niż w centrach regularnych.
- Znane międzynarodowe marki premium, takie jak Armani, Calvin Klein, Furla, Pinko, Tommy Hilfiger, Trussardi oraz wiele innych wybierają nasze centra na lokalizację swoich salonów. Warto podkreślić, że część z nich to jedyne sklepy outletowe w Polsce. Klienci doceniają dostępność tych marek i ich bogatą ofertę, co przekłada się na wzrost sprzedaży w centrach – dodaje Katarzyna Ciemińska, Dyrektor Centrum Designer Outlet Warszawa.
Doświadczenie w zarządzaniu
Bardzo ważne jest aktywne zarządzanie centrami handlowymi. Indywidualne podejście i analiza wszystkich wskaźników pozwala na podejmowanie najlepszych decyzji biznesowych pozytywnie wpływających zarówno na wyniki finansowe Designer Outlet, jak i wszystkich najemców. Doskonałym przykładem jest salon Guess w Designer Outlet Gdańsk, którego obrót po powiększeniu powierzchni wzrósł w czerwcu o 170 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Na uzyskanie optymalnych wyników finansowych wpływa również stałe poszerzanie oferty o lubiane przez klientów marki, jak Recman w Sosnowcu, GEOX w Piasecznie czy Tchibo w Gdańsku. PRÔM podejmuje też inne aktywności mające na celu poprawienie komfortu zakupów, np. zmiany aranżacji czy wystroju centrów, które są odpowiedzią na oczekiwania i opinie klientów, a także przeprowadza wnikliwą analizę jakości obsługi klienta.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.