Jak wynika z raportu, aż 61 proc. konsumentów czuje się pewniej robiąc zakupy online na terenie własnego kraju niż w jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej. Zmiany widoczne są również w odniesieniu do wydatków przeznaczanych na zakupy dokonywane w sieci. W Polsce aż jedna czwarta internautów deklaruje, że w kolejnym roku przeznaczy na zakupy w sieci więcej niż do tej pory.

- Globalny rynek e-commerce rośnie w dwucyfrowym tempie i nie jest to żadnym zaskoczeniem. Równolegle zmianom ulegają także postawy i wymagania konsumentów oraz graczy reprezentujących sektor handlu internetowego. Dane Komisji Europejskiej, zgodnie z którymi aż 61 proc. konsumentów obawia się dokonywania zakupów online na terenie obcego kraju, wskazują, jak istotną rolę odgrywają przyzwyczajenia. Zrozumienie tych potrzeb, uświadomienie e-konsumentom korzyści płynących z handlu transgranicznego, a przede wszystkim zapewnienie efektywnych usług logistycznych w tym zakresie z pewnością pozwoli najlepszym rosnąć dużo szybciej niż wskazuje na to dynamika rozwoju e-commerce - komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl