Nike współpracował z Amazonem od 2017 roku. Platforma Jeffa Bezosa oferowała jego produkty bezpośrednio, nie korzystając z żadnych firm zewnętrznych.
Rezygnację z kooperacji Nike tłumaczy zmianą strategii. - W związku z koncentrowaniem się Nike na zwiększaniu doświadczenia konsumenta poprzez bardziej bezpośrednią, osobistą relację, zdecydowaliśmy się zakończyć nasz obecny pilotażowy projekt z Amazon Retail - czytamy w komunikacie firmy.
Nieoficjalnie mówi się, że odzieżowy gigant był rozczarowany tym, że współpraca z Amazonem wcale nie ograniczyła sprzedaży podróbek jego produktów na platformie.
Wiadomo jednak, że ubrania i buty Nike’a nie znikną wcale z Amazona. Firma Jeffa Bezosa zawarła już umowy z innymi dostawcami amerykańskiej marki.
Decyzja firmy Nike może mieć też związek ze niedawno ogłoszoną zmianą jej prezesa. Wiadomo już, ze w przyszłym roku odejdzie Mark Parker, wieloletni dyrektor generalny firmy. Zastąpi go aktualny członek zarządu John Donahoe.
Donahoe jest członkiem zarządu Nike od 2014 r. Wcześniej przez siedem lat kierował eBayem.
Czytaj więcej na WNP.pl
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze