Nowe narzędzie badań e-commerce
Branża e-commerce, której wartość w Polsce rośnie w skali kilkudziesięciu procent rocznie, ma szansę zdobyć nowe narzędzie do analizy porównawczej. Na czym ono polega i jakie może przynieść korzyści tłumaczy Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu w firmie Gemius.
Szacuje się, że w Polsce działa od 10 do 28 tysięcy sklepów internetowych, a wartość tego rynku sięga 12 - 25 mld złotych. Są to jednak dane mało precyzyjne, ponieważ uczestnicy rynku niechętnie udzielają informacji o wielkości prowadzonego biznesu. Zdaniem ekspertów z firmy Gemius konieczne jest wprowadzenie badania, które umożliwi analizę danych z zachowaniem ich anonimowości. Dobre możliwości daje zastosowania benchmarkingu czyli analizy porównawczej, bazującej na danych konkurujących ze sobą uczestników rynku. Dane które pozwalają planować strategię marki, wydatki marketingowe czy szacować pozycję na rynku, stanowią dziś główne narzędzie w rękach marketerów, dając wiedzę o rynku.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (77%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.