PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Nowe nawyki zakupowe. Galerie odwiedzają pojedyncze osoby, a nie całe rodziny

Nowe nawyki zakupowe. Galerie odwiedzają pojedyncze osoby, a nie całe rodziny
Centra handlowe odwiedzają pojedyncze osoby, a nie całe rodziny. fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 cze 2020 15:38

Jak pokazują dane zebrane przez Polską Radę Centrów Handlowych z 91 obiektów o łącznej powierzchni 3,1 mln mkw. GLA, stanowiących 26 proc. rynku centrów handlowych w Polsce, wskaźniki odwiedzalności utrzymują się na relatywnie stałym poziomie. W siódmym tygodniu po szerszych otwarciach obiektów handlowych, średnia wartość wskaźnika odwiedzin wynosiła od 62 do 73 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 cze 2020 15:38

W cotygodniowym raporcie przeanalizowano dwa warianty. Porównaniu zostały poddane tygodnie analogiczne do siebie, tj. okres od 15 do 21 czerwca 2020 w stosunku do okresu od 17 do 23 czerwca 2019 oraz tygodnie, w których przypadało święto Bożego Ciała i związany z nim dzień wolny. W 2020 roku był to tydzień między 8 a 14 czerwca, a w roku 2019 czas między 17 a 23 czerwca.

W porównaniu tygodni z przypadającym Bożym Ciałem, tegoroczny footfall przyjmuje średnią wartość między 71 a 79% wartości ubiegłorocznej, a najwyższy wynik przypada na piątek po wolnym dniu.

mat.PRCH

- Niwelują się różnice między dużymi i bardzo dużymi obiektami, a obiektami małymi i średnimi. Jedne z najwyższych wskaźników odwiedzalności notuje Region Północny, najniższe zaś regiony Centralny i Wschodni. Jest to szczególnie widoczne w tygodniach Bożego Ciała - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH.

Dane zaprezentowane przez PRCH pokrywają się z danymi firmy Top Key, która dostarcza system zliczania klientów blisko 180 centrom handlowym w Polsce i analizuje ruch klientów w obiektach.

- W czerwcu odnotowujemy dalszy trend wzrostowy dotyczący liczby osób odwiedzających galerie i centra handlowe. Porównując tygodnie 24 i 25 w 2019 roku do tygodni 24 i 25 w roku 2020, odnotowujemy różnice w odwiedzalności na poziomie -27%. Jest to spory wzrost odwiedzalności mając na uwadze 43-procentowe spadki w porównaniu maj 2020 do maja 2019. Dane zbierane przez urządzenia monitorujące samochody wskazują w analogicznym okresie spadki na poziomie -9,5% - komentuje dla PRCH Marcin Guziński, Dyrektor Operacyjny w Top Key.

- Powyższe dane wskazują, że zmieniają się nawyki zakupowe klientów, gdyż centra odwiedzane są przez pojedyncze osoby, a nie całe rodziny, co powinno mieć przełożenie na relatywnie mniejsze spadki dotyczące obrotów, niż mogłoby to wynikać z liczby klientów - dodaje Marcin Guziński.

Wyniki badań odwiedzalności opublikowała również spółka Ingka Centres. Jak podano, w pierwszym tygodniu czerwca średni wskaźnik odwiedzin w galeriach Ingka Centres wyniósł 83 proc. i utrzymał się na tym samym poziomie w kolejnym tygodniu miesiąca. Z przeprowadzonych badań wynika również coraz większe wypłaszczenie odwiedzalności, czyli zmniejszająca się różnica w poziomie odwiedzin klientów w galerii między tygodniem a weekendem, podała Ingka Centres.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!