Już w lutym maja zostać otwarte pierwsze placówki sieci Poundland, które będą działać prawdopodobnie pod marką Dealz (marka funkcjonuje w Irlandii, Francji i Hiszpanii, jako Poundland – w Wielkiej Brytanii). Polska będzie pierwszym krajem z Europy Wschodniej, w którym Dealz rozpocznie działalność. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sklepy mają działać m.in. w Kaliszu, Swarzędzu, a także Warszawie. Dealz, podobnie jak Pepco, jest firmą z grupy Steinhoff. 

W Piotrkowie Trybunalskim przy Al. Sikorskiego 7 pod koniec ub. r. wystartował sklep nowej sieci dyskontowej - Promo Market. Jego hasło promocyjne brzmi: "Zachodnie produkty, polskie ceny". Asortyment to głównie artykuły gospodarstwa domowego, AGD, zabawki, ubrania, chemia gospodarcza, ale także słodycze, kawy, herbaty.

Jak wynika ze strony internetowej promo-market.pl za siecią Promo Market stoi spółka Big Brands Group z Rozalina w woj. mazowieckim, która jest importerem, eksporterem, dystrybutorem i producentem marek z segmentu FMCG. Big Brands Group zaopatruje ponad 2300 klientów – nie tylko sieci supermarketów i grupy hurtowni, ale także stacje benzynowe, sektor HoReCa, agencje reklamowe, wendingowe. 

Do debiutu przygotowuje się także dyskont Tedi, niemiecka sieć dyskontów, która zapowiada ekspansję nie tylko w Polsce. Obecnie sieć ma ok. 1,6 tys. sklepów. W krótkim czasie chce otworzyć ich aż 5 tys. Na razie dyskont jest obecny w Niemczech i pięciu innych europejskich krajach. Już w 2018 r. firma zamierza wejść na kolejne rynki - włoski, portugalski i polski.

Tedi to sieć dyskontów niespożywczych. Zaoferuje m.in. artykuły gospodarstwa domowego, artykuły do wyposażenia wnętrz, zabawki, zestawy do majsterkowania czy artykuły elektryczne, a także produkty drogeryjne i kosmetyczne, akcesoria do samochodu i roweru, artykuły sezonowe.

W ostatnim czasie w Polsce pojawiła się marka Action, międzynarodowa sieć nieżywnościowych dyskontów, która 12 października - w galerii handlowej Park Leszno - otworzyła swój pierwszy sklep w naszym kraju.

Action powstał w Holandii w 1993 r. i obecnie z działa nie tylko tam, ale i w Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii i Francji.

Oprócz Leszna otwarto również sklepy w Głogowie, Legnicy, Wałbrzychu, Świdnicy i Lubaniu. Wszystkie procesy są realizowane przez polskich pracowników i polską kadrę zarządzającą, w ścisłej współpracy z centralą w Zwaagdijk.

W ostatnich latach Action rosło o 30 proc. rocznie, a sprzedaż w 2016 r. wyniosła 2,7 mld euro. Na półkach sieci znajduje się ponad 6000 artykułów, z czego dwie trzecie stale się zmienia. Ponadto, w każdym tygodniu pojawia się 150 zupełnie nowych produktów. Asortyment obejmuje 13 grup artykułów, w tym kosmetyki, napoje i przekąski, zabawki, tekstylia, wyroby szklane, porcelanę i ceramikę, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły biurowe, artykuły dekoracyjne i DIY.

Rękawicę Biedronce i Lidlowi rzuca także internetowy DomowyDyskont.pl, który chce sprzedawać te same towary co dyskonty, tylko w jeszcze niższych cenach. W ofercie mają być m.in. markowe: telewizory, ekspresy do kawy czy klocki Lego. Przykład? 79 zł kosztuje w sklepie DomowyDyskont.pl telefon MyPhone Flip. To o 34 proc. taniej niż w Biedronce, która miała go w swojej ofercie. Szef sklepu Igor Pielas nie chce zdradzić jak udało mu się zdobyć towar, który sprzedawał największy sklep w Polsce. Przyznaje jednak, że takich okazji będzie więcej. Pielas twierdzi, że choć dyskonty są bardzo silne jeśli chodzi o zwykłe sklepy stacjonarne, to praktycznie nie ma ich w internecie. On tę lukę chce właśnie załatać.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl