Obiad na zakupach - ten trend będzie kontynuowany


Restauratorzy polubili galerie handlowe. Udział gastronomii w europejskich centrach handlowych do 2025 r. urośnie nawet do 20 proc. - wynika z danych JLL.
Ten ogólnoświatowy trend obserwujemy również w Polsce.
- Każdego roku udział oferty gastronomicznej w powierzchni GLA centrów handlowych na świecie rośnie. Powodem są zmieniające się trendy, innowacje technologiczne i rosnące oczekiwania konsumentów. Współcześni klienci odwiedzają galerie nie tylko w celach zakupowych, ale oczekują niezapomnianych doświadczeń, którymi mogą się podzielić. Dlatego dla coraz większej liczby osób przeżycia związane ze wspólnymi posiłkami i spędzaniem czasu stają się cenniejsze niż standardowe zakupy- komentuje Edyta Potera, dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.
Apetyt na więcej
- Jak podaje GUS, polscy konsumenci coraz chętniej jadają poza domem, a wydatki na usługi restauracyjne i hotelowe to już 4,6 proc. w budżecie gospodarstw domowych – w porównaniu do 1,8 proc.w 2005 r. To naturalnie wpływa na rosnący udział sektora gastronomicznego w ofercie polskich centrów handlowych. Najwyższy udział w tym obszarze notuje Trójmiasto (12,5 proc.). Co ciekawe, Warszawa pod tym względem zajmuje piąte miejsce (6,6 proc.), a to oznacza duże możliwości dalszego rozwoju oferty gastronomicznej w stołecznych centrach handlowych. Tym bardziej, że odpowiednio dobrane usługi tego typu generują wysoki wskaźnik odwiedzin, wydłużają czas spędzony w obiekcie oraz zwiększają skalę wydatków klientów podczas takiej wizyty - informuje Joanna Tomczyk, analityk rynku, JLL.
- Rozwój oferty gastronomicznej w centrach handlowych sprawia, że z czasem staje się ona coraz bardziej różnorodna i wyszukana. Idzie to w parze ze zmieniającą się funkcją obiektów handlowych, które są kojarzone przez odwiedzających również jako miejsca spotkań i wspólnego spędzania czasu. Ponadto, urozmaicenie oferty centrów o lokale gastronomiczne to sposób na dostarczenie klientom unikalnego doświadczenia zakupowego, tzw. „shopping experience” - dodaje Edyta Potera.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.