Obniżki cen towarów nie muszą doprowadzić do większej sprzedaży
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że wśród sieci handlowych można zauważyć wiele przejawów nie tyle wojny, co konkurencji cenowej, w której biorą udział wszystkie formaty handlowe.
- Ceny poszły mocno w dół, szczególnie w czwartym kwartale ubiegłego roku. Dane statystyczne dla Polski pokazują, że mieliśmy ponad trzyprocentową deflację w segmencie żywności. W konsekwencji spadku cen, każdy chciał sprzedać jak największe ilości produktów. Tymczasem konsumenci nie są w stanie kupować większych ilości tylko dlatego, że ceny poszły w dół, możliwości nabywcze są ograniczone - mówi Kent Petersen.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Z tym wyzwaniem detaliści musieli sobie radzić przez cały ubiegły rok, niezależnie od formatu. Można było zauważyć wiele przejawów może nie tyle wojny cenowej, co konkurencji, w której brały i biorą nadal udział wszystkie formaty handlowe. Z rozmysłem mówię, że nie jest to wojna lecz konkurencja, bo dotyczy ona konkretnych, pojedynczych produktów i ich cen - dodaje.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.