PARTNERZY PORTALU

Obsługa techniczna nieruchomości komercyjnych. Czy to czas dla „sieciówek”?

Obsługa techniczna nieruchomości komercyjnych. Czy to czas dla „sieciówek”?
Łukasz Milczarek, dyrektor operacyjny w spółce OPCO. mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 maj 2022 11:00

Kiedy myślimy o technicznym utrzymaniu nieruchomości komercyjnych w pierwszej kolejności nasuwają się na myśl obiekty wielkopowierzchniowe: nowoczesne biurowce, galerie handlowe, oraz - coraz mocniej dominujące na rynku polskim - inwestycje logistyczne. A jak wygląda obsługa techniczna w sektorze „sieciówek”?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 maj 2022 11:00
  • Sieciówki, czyli nieruchomości o rozproszonym modelu biznesowym wypadają nad wyraz dobrze jeśli chodzi o ich rozwój na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
  • Czasy pandemiczne niejako wspomogły ich intensywny rozwój – mimo krajowych lockdownów i mniejszej dostępności zakupów stacjonarnych dla klientów.
  • Te ograniczenia nie zahamowały nowych inwestycji celujących w system rozproszony, a nowe obiekty regularnie pojawiały się na lokalnych rynkach, otwierając się na klientów w miastach powiatowych i gminnych, którzy nie mieli możliwości korzystania z usług jakie przed 2020 rokiem proponowały wielkomiejskie galerie handlowe.

- Obserwujemy trendy w rozwoju pasaży handlowych nieruchomości składających się z kilku do kilkunastu powierzchni najmu z przeznaczeniem na dyskonty spożywcze, sklepy RTV/AGD, apteki, sklepy o różnorodnym asortymencie do domu i ogrodu, wybrane marki odzieżowe, oraz kilka mniejszych powierzchni przeznaczonych dla lokalnych wytwórców i rzemieślników – mówi Łukasz Milczarek, Dyrektor Operacyjny w spółce OPCO.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak obecnie rozwija się rynek „sieciówek” w Polsce?

Tego typu obiekty wielofunkcyjne idealnie trafiają w potrzeby lokalnej społeczności, dlatego ich popularność sukcesywnie rośnie. Ponadto równolegle do tych inwestycji wyodrębnia się dodatkowy trend w budownictwie obiektów handlowych polegający na tzw. „sile przyciągania”. Przy nowym budynku przeznaczonym na dyskont spożywczy w niezależnej zabudowie, za chwilę na sąsiednim terenie inwestycyjnym powstaje wyżej opisanego pasaż handlowy o dość powtarzalnej siatce usługodawców.

Z perspektywy potencjału krajowego – obserwujemy pozytywny trend rozwoju na terenie całego kraju - nie tylko w poszczególnych regionach, a powierzchnie najmu są zajęte na długo przed pozwoleniem na użytkowanie.

Obsługa techniczna sieciówek. Korzyści dla najemcy i właściciela budynku

- Najemcy lub właściciele powierzchni handlowych, oprócz bogatej oferty usług/asortymentu produktów, muszą zagwarantować klientom bezpieczeństwo swoich obiektów i wysoki komfort użytkowania. Stąd, mając na uwadze intensywną eksploatację budynków - niejednokrotnie przez 7 dni w tygodniu po kilkanaście godzin dziennie, decydują się na współpracę z  doświadczonymi ekspertami działającymi w sektorze Facility Management, np. firmą OPCO. Co ważne, takie rozwiązanie jest dla nich korzystne nie tylko pod względem ekonomicznym, ale i operacyjnym. Po pierwsze z uwagi na koordynację prac na wszystkich lokalach w sieci, po drugie z uwagi na zróżnicowane stawki za usługi i po trzecie z uwagi na zasięg wieloskalowy – wyjaśnia Łukasz Milczarek.

Zacznijmy od koordynacji prac we wszystkich lokalach w sieci. W portfelu nieruchomości jednej marki sieciowej jest zazwyczaj od kilkunastu do kilkuset punktów rozproszonych w całym kraju, a zatrudnianie dziesiątek firm lokalnych do ich obsługi i koordynowanie tych prac jest dla osób zarządzających wyjątkowo czasochłonne i ograniczone dostępnością dobrych fachowców i specjalistów w tej branży.

Co ze stawkami za usługi? 

Korzystanie z wielu podmiotów wiąże się nie tylko z ograniczeniem w działaniu jedynie do określonej lokalizacji i brak gwarancji podjęcia działania i wsparcia w przypadku nawiązania współpracy z podmiotem prowadzonym przez niewielką firmę (w szczególności w weekendy oraz w sezonie urlopowym), ale wpływa również znacząco na zróżnicowane stawki za usługi, co ma szczególne znaczenie przy zarządzaniu budżetem operacyjnym na działania związane z utrzymaniem sieci usług.

Innymi standardami kierują się firmy, które koncentrują swoje działania wieloskalowo – na różnych rodzajach nieruchomości, wielobranżowo z naciskiem na klienta rozproszonego.

Zróżnicowana kadra techniczna to podstawa w obsłudze obiektów sieciowych na skalę całego kraju

Utrzymanie techniczne nieruchomości rozproszonych to nie tylko usuwanie usterek i dokonywanie bieżących napraw. To także szereg działań wymaganych prawem, przepisami i wewnętrznymi ustaleniami podmiotów handlowych oraz umów pomiędzy właścicielami nieruchomości a najemcami. Spółka OPCO specjalizuje się w utrzymaniu tego typu nieruchomości, mając pełną świadomość potrzeb naszych klientów. Dlatego zespoły FM w firmie tworzą pracownicy na terenie całego kraju – wśród specjalistycznych zespołów OPCO zatrudnia zarówno elektryków, hydraulików i pracowników ogólnobudowlanych, jak i inspektorów budowlanych, którzy nadzorują inspekcje, kontrole i przeglądy budowlane.

Dodatkowo zespoły OPCO tworzą technicy od podręcznego sprzętu gaśniczego, odpowiedzialni za przeglądy, naprawy i legalizacje urządzeń gaśniczych oraz wyspecjalizowani elektrycy dokonujący obowiązkowych pomiarów elektrycznych, inżynierowie i specjaliści od urządzeń klimatyzacyjnych, chłodniczych i ciepłowniczych oraz agregatów prądotwórczych.

- Zespoły nadzorujące sprawność techniczną obiektów rozproszonych są bardzo liczne – mówi Łukasz Milczarek. - Wsparcie techniczne to nie tylko pracownik typu „złota rączka” do wykonania podstawowych czynności. To przede wszystkim bardzo dobrze zorganizowany mechanizm posiadający odpowiednie narzędzia i procedury oraz - co niezwykle istotne - zespoły wykwalifikowanych pracowników w każdej części kraju. Dodatkowo stanowimy silne wsparcie przy działaniach inwestycyjnych i remontowych. Dotyczy to montaży i wymian całych instalacji budynkowych, prac remontowych i modernizacyjnych oraz działań związanych z doposażeniem placówki handlowej w nowe lub dodatkowe elementy.

Scentralizowane zarządzanie pracami to możliwość skupienia się na rozwoju swojego biznesu

- Nowi klienci z którymi współpracujemy, przyznają, że przejście z współpracy lokalnej do tej scentralizowanej jest najkorzystniejszym rozwiązaniem, pozwalającym skupić się na innych aspektach dotyczących swoich obowiązków, pozostawiając nam pole do działania - przyznaje Łukasz Milczarek. - Dedykowany koordynator do prowadzenia współpracy i zarządzania usługą, całodobowo działający zespół Contact Center, pracownicy dyżurujący również po godzinach pracy, flota samochodów serwisowych czy wreszcie przygotowany pod klienta sieciowego system informatyczny do zarządzania zgłoszeniami i  raportowania - to czynniki, które pozwalają nam zapewnić naszym klientom komfort we współpracy każdego dnia - zapewnia.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.174.110
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!