PARTNERZY PORTALU


Odporni na kryzys?

Odporni na kryzys?
Dekada Grójec
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 sty 2021 11:56

Minione miesiące były sprawdzianem dla wielu firm z sektorów, które odczuwają ekonomiczne i społeczne skutki pandemii, w tym m.in. przemysłu, energetyki, budownictwa i handlu. Ponad połowa polskich przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu Deloitte „CFO Survey 2020 – spring edition”, potwierdziła negatywny wpływ wyhamowania gospodarki na swoje działania biznesowe (35 proc. oceniało sytuację neutralnie, a 6 proc. dostrzegało jej pozytywne aspekty w kontekście prowadzonej działalności). Redukcja kosztów i unikanie ryzyka były w tym czasie głównymi scenariuszami walki z recesją, które ogółem deklarowało 9 na 10 dyrektorów finansowych z Polski.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 sty 2021 11:56

Mimo trudnych warunków rynkowych w ciągu ostatnich miesięcy centra handlowe typu convenience wykazały się wysoką odpornością na kryzys i gotowością do rozwoju. Stabilne relacje z klientami i najemcami wzmocniły potencjał tego segmentu do dalszej ekspansji na rynki regionalne. Po I półroczu 2020 r. 34 proc. powierzchni handlowej w budowie stanowiły centra convenience i parki handlowe. Obiekty oferujące funkcjonalne rozwiązania przestrzenne i asortyment dla klientów ze średnim portfelem sprawdziły się przede wszystkim w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, gdzie obejmują już 63 proc. podaży - wynika z raportu JLL, Parki handlowe i centra convenience w Polsce.

W czasie pandemii lokalny charakter obiektów i budowanie oferty na filarze tzw. value retailer  najlepiej wpisały się w potrzeby konsumentów, którzy częściej sprowadzali swoje wydatki do dóbr podstawowych. Symptomy wzrostów w tym segmencie rynku były zauważalne jeszcze przed ograniczeniem handlu, które dotknęło głównie centra wielkoformatowe w dużych miastach. W I kw. ubiegłego roku obiekty convenience odnotowywały najwyższe wzrosty obrotów, a w czasie samego lockdownu poniosły najmniejsze straty  - wynika z danych Deloitte.

- Małe centra handlowe pozostały wiarygodne zarówno dla klientów, jak i partnerów. Obiekty do 2000 mkw. powierzchni sprzedaży znalazły się w korzystnym otoczeniu prawnym jako wyłączone z rozporządzenia ograniczającego działalność centrów handlowych. Na początku II półrocza 2020 r. wskaźnik footfall sięgał 70-80 proc. wyników sprzed pandemii. Klienci coraz chętniej odwiedzali centra convenience sieci Dekada w Brodnicy, Ciechanowie, Myślenicach, Grójcu i Nowym Targu, czyli położone w miastach z przedziału od 20 do ok. 50 tys. mieszkańców, a także w większych ośrodkach takich jak Olsztyn czy Kraków. Mogliśmy pracować nieprzerwanie również dzięki kompromisowym rozwiązaniom dla najemców oraz zapewnieniu niezbędnej ochrony i wysokich standardów higieniczno-sanitarnych – mówi Dariusz Wójcik, dyrektor operacyjny w spółce Dekada SA.

Konsumenci szukają bezpieczeństwa i oszczędności

Charakterystyczne wyznaczniki architektoniczne formatu convenience i parków handlowych, takie jak brak powierzchni wspólnych i wejścia do sklepów bezpośrednio z ulicy, odegrały istotną rolę w budowaniu poczucia bezpieczeństwa konsumentów i obniżeniu ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Sprzyjały również utrwalaniu nowych przyzwyczajeń – preferowaniu możliwości szybkich i wielobranżowych zakupów w jednym miejscu (spożywczych, drogeryjnych, papierniczych, elektronicznych, zoologicznych, farmaceutycznych i wyposażenia domu) oraz wzrostowi konwersji zakupów. Ogółem średni czas spędzany w galeriach handlowych odwiedzający skrócili z 60-70 minut do 40-45 minut (odwrotna tendencja dotyczyła sierpnia i września, kiedy ze względu na początek roku szkolnego wydłużył się on do 75 minut) - wynika z danych EY. Tym samym zmianie uległy oczekiwania społeczne wobec obiektów handlowych.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!