PARTNERZY PORTALU


Online będzie istniał obok offline’u. Ludzie lubią stacjonarne zakupy

Online będzie istniał obok offline’u. Ludzie lubią stacjonarne zakupy
Dzisiaj trzeba postawić na marketing omnichannelowy. Chcemy sprawić, aby zakupy były łatwiejsze i wygodniejsze. W naszych obiektach uruchomiliśmy aplikację mobilną, która posiada m.in. opcję click & collect, która ma wielką moc - tłumaczy Michał Małecki, Head of Leasing CREAM Property Advisors.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 16:01

Małe i średnie miasta są aktualnie na celowniku nowych marek, głównie dzięki ekspansji dyskontów i retail parków. Z tego potencjału skorzysta wkrótce niemiecki gigant dm Drogerie Markt. - Liczę, że wzbogaci ofertę rynkową. Zawsze lepiej, gdy o klienta walczy więcej graczy, bo konkurencja mobilizuje - tłumaczy Michał Małecki, Head of Leasing CREAM Property Advisors.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 lip 2021 16:01

Kiedyś w takim tempie powstawały w Polsce galerie handlowe. Dziś już chyba nie powstanie żadna, prawda? 

Rzeczywiście handel się przeformatował. Jeszcze kilkanaście lat temu galeria handlowa kojarzyła się z czymś lepszym, nowym doznaniem zakupowym, a w wielu przypadkach również z prestiżem. Inwestorzy budowali je nawet w niewielkich miastach. Dzisiaj to retail parki oplatają mapę Polski. One świetnie zdały egzamin w pandemii – nie mają części wspólnych i trafiają z ofertą w najpopularniejsze potrzeby i są wygodne . 

O przesyceniu rynku handlowego mówiliśmy już przed pandemią. Lockdowny tylko pogłębiły ten trend. To zapewne oznacza, że część tych obiektów nie przetrwa. Co z nimi będzie? 

Spodziewam się, że spotka to kilka-kilkanaście procent obiektów handlowych. Najprawdopodobniej zmienią one funkcję być może z zachowaniem części handlowej w jakimś mniejszym niż do tej pory zakresie.  Galerie, które będą chciały utrzymać się na rynku, będą musiały przejść jakiś upgrade - i na to dziś się przygotowujemy. Wygrają te obiekty, które najszybciej dostosują się do zmian. Być może w wybranych miejscach pojawią się również ulice handlowe. 

Czynsze w galeriach handlowych na legislacyjnym zakręcie

Wciąż mamy pandemię, ale rodzą się nowe marki – Half Price, Modivo. CCC ogłosiło też reaktywację marek: Simple, Americanos i Badura. W dodatku internetowi gracze otwierają stacjonarne sklepy – to już nie tylko e-obuwie, ale ostatnio np. Gomez. Czy to nie jest dowód na to, że handel stacjonarny ze strachu przed skutkami popularności online’u zdecydował się na szukanie nowych ścieżek rozwoju? 

Jak najbardziej. Bezdyskusyjną kwestią jest to, że online będzie istniał obok offline’u. Ludzie lubią stacjonarne zakupy. I ciągle istnieje spora grupa klientów, która wybiera zakupy tylko w centrach handlowych. Oba kanały sprzedaży może pogodzić umiejętnie wprowadzona, zarówno po stronie najemców, jak i centrów, strategia omnichannelowa. Poza tym wielką moc ma funkcja click & collect – łącząca handel stacjonarny i internetowy. Znam przypadek sieci ze sprzętem elektronicznym, która zamknęła sklep stacjonarny. Efektem był wysoki spadek sprzedaży online w tym rejonie. Klienci po prostu wybierają opcję płatności z osobistym odbiorem, ponieważ chcą obejrzeć produkt przed końcem transakcji. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.16.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!