PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Online czy offline - zwyczaje zakupowe Polaków

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 05 gru 2013 12:21

Jak klienci oceniają zakupy w centrach handlowych? Jakie są największe atuty i zagrożenia zakupów w internecie? Na te pytania odpowiada druga część raportu przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych wraz z Korporacją Badawczą Pretendent.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 05 gru 2013 12:21
- Wyniki badania wskazują na silnie zakorzeniony wśród respondentów obraz zakupów w internecie jako tańszych w stosunku do zakupów tradycyjnych. Jednakże, na podstawie dyskusji wśród przedstawicieli firm członkowskich PRCH, wynika, iż sieci handlowe nie stosują zróżnicowanego pozycjonowania cenowego pomiędzy przestrzenią offline, a online - komentuje Radosław Knap, New Business and Market Research Manager z Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Zdaniem eksperta, sklepy offline i online mniej konkurują o liczbę klientów, a bardziej o zasób ich portfeli. Wyniki badań pokazują także, że obsługa w salonach tradycyjnych, dla klientów nie jest istotną wartością dodaną przy poszukiwaniu informacji o produkcie. W wielu przypadkach poszukują oni informacji w internecie. - Należy więc spodziewać się silniejszego niż dotychczas nacisku na komunikację online z klientami - dodaje Michał Kamiński, Manager ds. badań ilościowych z Korporacji Badawczej Pretendent.

Do najważniejszych zalet zakupów dokonywanych w centrach handlowych należą zdaniem badanych: możliwość dokładnego przyjrzenie się, przymierzenia, czy wypróbowania towaru oraz ocena jakości jego wykonania. Natomiast zalety internetowego kupowania to elastyczny czas, niższe ceny i możliwość porównania ich u wielu sprzedawców na raz.

Główne wady zakupów w centrach handlowych to zdaniem badanych: brak możliwości porównania oferty kilku sklepów w tym samym czasie, czy konieczność szukania produktu, który chce się kupić. Klienci internetowi obawiają sie natomiast natrafienia na nieuczciwego sprzedawcę, braku możliwości weryfikacji zgodności produktu z opisem, jak i wysokich kosztów przesyłki czy dodatkowych opłat.

Najmniej popularne są zakupy od indywidualnych sprzedawców wystawiających swoje produkty na serwisach ogłoszeniowych typu Gumtree czy Tablica (15 proc. odpowiedzi respondentów).  Tylko 24 proc. badanych poszukuje informacji o produkcie od sprzedawcy w sklepie stacjonarnym.

Większość kupujących w internecie realizuje transakcje sprzedaży poprzez komputer mobilny lub stacjonarny. Wykorzystanie urządzeń mobilnych (smartphone, tablet) jest czterokrotnie niższe niż wykorzystanie komputerówKluczowe różnice pomiędzy zakupami online i offline (w tym zalety i wady poszczególnych) zostały zmierzone w trakcie badania „Showrooming i efekt ROPO". Wyniki raportu pokazują też , że osoby deklarujące częste zakupy w galeriach handlowych, także częściej dokonują zakupów online.

Badanie zostało przeprowadzone CAVI na próbie 600 mieszkańców następujących miast: Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Warszawa i Wrocław), którzy deklarowali zakupy zarówno w centrach handlowych, jak i w internecie. Badania przeprowadzone pod egidą PRCH są jedną z  pierwszych prób ujęcia tak szerokiego ujęcia zjawiska na polskim rynku handlowym.

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.33.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!