PARTNERZY PORTALU


Operator restauracji The Mexican chce wejść do centrów handlowych

Operator restauracji The Mexican chce wejść do centrów handlowych
  • Autor: Propertynews.pl (Paulina Mroziak)
  • Dodano: 05 maj 2011 12:33

Operator gastronomiczny, spółka Mex Polska SA, na początek III kw. br. planuje debiut na GPW. Pozyskane środki przeznaczy na nowe restauracje i kluby muzyczne. - Chcemy otwierać lokale w reprezentacyjnych lokalach w centrum miast i w miejscowościach turystycznych. Nie wykluczamy ekspansji w galeriach handlowych, ale nie bierzemy pod uwagę biurowców - mówi Paweł Kowalewski, prezes zarządu spółki.

  • Autor: Propertynews.pl (Paulina Mroziak)
  • Dodano: 05 maj 2011 12:33
- Od kilku lat prowadzimy lokal w łódzkiej Manufakturze i jesteśmy z niego w pełni zadowoleni - inwestycja zwróciła nam się po około dwóch latach - mówi Paweł Kowalewski. Jak dodaje, spółka bierze pod uwagę otwieranie restauracji w prestiżowych galeriach handlowych, które - tak jak Manufaktura - są ciekawymi obiektami architektonicznymi. - Otwarcie tego lokalu było dla nas dużym wyzwaniem. Kilka miesięcy negocjowaliśmy z zarządcą galerii, firmą Apsys - tłumaczy prezes.

Prezes zwrócił też uwagę, że obecna sytuacja na rynku nieruchomości skłoniła firmę do wejścia na GPW i pozyskania środków na intensywny rozwój.

- Obecny czas to ostatni dzwonek dla pozyskania funduszy przez sieci restauracji casual dining. Na rynku są jeszcze dostępne atrakcyjne lokalizacje za względnie niewielkie pieniądze i można zdążyć z rozbudowaniem sieci do czasu, kiedy do Polski wejdą zachodnie sieci gastronomiczne, które właśnie szykują się do podboju naszej części Europy - komentuje Paweł Kowalewski.

Jak tłumaczy prezes, spółka zamierza równolegle rozwijać wszystkie sieci restauracji, w tym "najmłodsze dziecko" - Pijalnie Wódki i Piwa, która została otwarta pod koniec kwietnia br. w Krakowie.

- Z naszych obserwacji wynika, że przyszłość mają restauracje zlokalizowane w większych miastach. Widzimy zapotrzebowanie na kuchnię typu tex-mex w Polsce, dlatego planujemy otwarcia nowych lokali The Mexican. Obecnie szykujemy dwie nowe placówki w centrum Warszawy. W podobnym tempie będą rozwijać się "Pijalnie". Nieco wolniejszy rozwój planujemy w przypadku konceptu Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Brazylijskie lokale są połączone z mini-browarami, co jest dość sporą inwestycją, a na kluby potrzebujemy ściśle określonych lokalizacji. Obecnie prowadzimy dwa tego typu lokale w Warszawie i po jednym w Łodzi o Wrocławiu, ale negocjujemy lokalizacje w Sopocie, Krakowie i Katowicach - mówi Paweł Kowalewski.

Jak dodaje, strategia rozwoju i dywersyfikacji działalności pozwoliła Mex Polska dynamicznie zwiększać przychody i zyski. W 2010 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 29,6 mln zł (wobec 16,6 mln zł w 2009 r. oraz 10,9 mln zł w 2008 r.), a zysk netto sięgnął 4,3 mln zł (0,5 mln zł w poprzednim roku oraz 1 mln zł w 2008 r.).

Pod koniec II kwartału br. Mex Polska SA zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji z wyłączeniem prawa poboru. We wprowadzeniu na GPW spółkę wspiera Supernova IDM Fund, która posiada ok. 15 proc. udziałów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!