PARTNERZY PORTALU


Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na polskich producentach odzieży i obuwia

Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na polskich producentach odzieży i obuwia
W szczególnie trudnej sytuacji są producenci odzieży i obuwia, którzy produkują dla innych firm w kraju oraz za granicą i nie otrzymali wsparcia z Tarcz. Fot. Shutterstock
  • Autor: www.pulshr.pl
  • Dodano: 20 kwi 2021 19:39

Pandemia koronawirusa odcisnęła swoje piętno na branży odzieżowej. Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan podkreśla, że w szczególnie trudnej sytuacji są producenci odzieży i obuwia, którzy produkują dla innych firm w kraju oraz za granicą i nie otrzymali z Tarcz 6.0, 7.0 8.0 i 2.0 (PFR) żadnego wsparcia, a nie mają w ogóle zamówień albo tylko kilkanaście procent tego, co otrzymywali wcześniej.

- Wysokie i rosnące koszty (50 proc. to koszty osobowe, a płaca minimalna wzrosła w ciągu 7 lat o 74 proc., energia ponad 40 proc. i dalej rośnie, ponadto wzrost podatku od nieruchomości) powodują, ze polskie firmy staja się niekonkurencyjne na rynku zarówno krajowym, jak i eksportowym. Otrzymujemy informacje, ze pod koniec drugiego kwartału będą musieli zwalniać ludzi, a wiele zamykać działalność, ponieważ także polscy zleceniodawcy szukają tańszej produkcji za granicą (np. VRG) - komentuje Bogusław Wojciech Słaby.

Również Jakub Chwesiuk, prezes firmy Bialcon, wiceprezes Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, podkreśla w rozmowie z PulsHR.pl, że ostatni rok nie był łatwym czasem dla branży.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Prowadzenie biznesu w czasie pandemii można porównać do jazdy kolejką górską. Czasem, gdy sytuacja się poprawia, jedziemy w górę, później następują okresy drastycznych spadków - wtedy kierujemy się w dół. Tak to teraz wygląda – mówi Jakub Chwesiuk.

W przypadku Bialconu pandemia odbiła się szczególnie na części sprzedażowej firmy - tutaj odnotowano spore spadki.

- Sklepy w galeriach są pozamykane, a klienci, którzy kupują od nas produkty, wstrzymują się z zakupem, ponieważ nie wiedzą, czy ich sklepy w najbliższej przyszłości będą otwarte, czy zamknięte. Myślę, że inne firmy z branży są w podobnej sytuacji – mówi Chwesiuk.

- Trudności, z którymi się teraz mierzymy, nie są związane tylko z zamknięciem sklepów. W jednej z naszych kolekcji duży nacisk położyliśmy na odzież wizytową i biznesową. W tej chwili organizacja imprez została wstrzymana, a spora część osób pracuje zdalnie. W efekcie część kolekcji nie sprzedaje się tak dobrze, jak byśmy chcieli. Oczywiście nie siedzimy z założonymi rękami i reagujemy na to, co się dzieje. Na bieżąco zmieniamy naszą strategię i dopasowujemy ją do aktualnej sytuacji. Przemodelowaliśmy kolekcję - postawiliśmy na dzianinowe, bardziej casualowe produkty. Coraz więcej sprzedajemy też w internecie. Z kolei wiosną ubiegłego roku, kiedy wybuchła pandemia, zaczęliśmy szyć maseczki. W ten sposób chcieliśmy zachować płynność produkcji – dodaje prezes Bialconu.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.98.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!