PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Pandemia powoduje kolejne wzrosty rentowności w Zalando

Pandemia powoduje kolejne wzrosty rentowności w Zalando
Fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lis 2020 15:04

Zalando SE, platforma internetowa poświęcona modzie i stylu życia, osiągnęła wyjątkowy wzrost rentowności w trzecim kwartale 2020 r. Wolumen towarów brutto (GMV) i przychody wzrosły o 29,9 procent i 21,6 procent do 2,5 miliarda i Odpowiednio 1,8 miliarda euro. Silny wzrost był w szczególności spowodowany przyspieszonym przesunięciem popytu konsumentów w kierunku ofert cyfrowych w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także dobrymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lis 2020 15:04

W tym samym okresie Zalando osiągnęło skorygowany EBIT w wysokości 118,2 mln euro, czyli marżę w wysokości 6,4 procent. Znacząco wyższe koszty sprzedaży i wzrost wydajności w realizacji wpłynęły na rentowność w trzecim kwartale. W wyniku wyjątkowo silnej przeceny w okresie wiosenno-letnim Zalando uwolniło odpisy aktualizujące wartość zapasów w wysokości 35 mln euro, co miało pozytywny jednorazowy wpływ na rentowność.

David Schröder, dyrektor finansowy, mówi: „Ponieważ druga fala koronawirusa zaczyna się z większą siłą niż przewidywano, jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż na początku roku. Nasza strategia Punkt wyjścia dla mody nadal umożliwia nam przekształcenie przyspieszonej zmiany popytu konsumentów w kierunku ofert cyfrowych w możliwości biznesowe dla Zalando i jego partnerów. Będziemy nadal inwestować, aby napędzać silny wzrost po 2020 r., Kierując się naszymi kluczowymi priorytetami strategicznymi: powiększaniem naszej bazy aktywnych klientów, pogłębianiem relacji z klientami i przyspieszeniem zmiany naszej platformy ”.

W związku z dobrymi wynikami finansowymi Zalando podniosło prognozy na rok finansowy 2020 w dniu 8 października 2020 r. Firma oczekuje teraz, że wolumen towarów brutto (GMV) wzrośnie o 25-27 procent, przychody o 20-22 procent, a skorygowany EBIT na poziomie 375-425 mln euro. W prognozie opublikowanej 15 lipca 2020 r. Zalando zakładało wcześniej wzrost GMV o 20–25 proc., wzrost przychodów o 15–20 proc. i skorygowany EBIT na poziomie 250–300 mln euro za cały rok.

W odpowiedzi na drugą falę koronawirusa priorytetem Zalando pozostaje ochrona zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. We wszystkich biurach i placówkach logistycznych wdrożono ścisłe środki zapobiegawcze, które są zgodne z wytycznymi i zaleceniami rządowymi, a nawet rozszerzają je. Na przykład pomiary obejmują zakres od biura domowego, jeśli to możliwe, po obszerne testy i możliwości śledzenia kontaktów.

Robert Gentz, Co-CEO, mówi: „Sukces Zalando zależy wyłącznie od naszych zespołów, które wykazały się wyjątkowymi wynikami w bezprecedensowym czasie. Aby docenić to wyjątkowe zaangażowanie i wkład, zdecydowaliśmy przyznać wszystkim 14 000 pracowników jednorazową premię w wysokości 500 euro ”.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!