PARTNERZY PORTALU


Pandemia uderza w luksusowe marki

Pandemia uderza w luksusowe marki
Kilka marek luksusowych, takich jak np. Chanel bardzo interesuje się polskim rynkiem, jednak największą barierą wejścia dla nich jest właśnie brak odpowiedniej lokalizacji. Jeśli chcemy otworzyć dla nich drzwi, powinniśmy stworzyć w Polsce odpowiednie dla nich miejsce - tłumaczy Agata Krysiak, prezes Ammalfi Fashion, firmy zajmującej się dystrybucją luksusowych marek.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lis 2020 10:42

Kilka marek luksusowych, takich jak np. Chanel bardzo interesuje się polskim rynkiem. Większość jednak wciąż się waha – nie tylko z powodu braku odpowiedniej przestrzeni, ale także ich zdaniem, niewystarczająco rozwiniętej turystyki. Część ze względu na pandemię wstrzymała wszystkie inwestycje, zwłaszcza w butiki stacjonarne i nowe rynki - tłumaczy Agata Krysiak, prezes Ammalfi Fashion, firmy zajmującej się dystrybucją luksusowych marek.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lis 2020 10:42

Jak się zmienił rynek marek luksusowych od czasu gdy pani mama prowadziła na Śląsku pierwsze butiki Max Mary? 

Agata Krysiak, prezes Ammalfi Fashion, dystrybutora luksusowych marek: Od początku lat 90., w których moja mama otwierała w Polsce pierwsze butiki Max Mary, rynek się naturalnie mocno rozwinął. Kiedyś w Polsce były głównie pojedyncze sklepy marek premium, z czasem małe multibrandy. Dziś każde większe miasto ma swoją galerię i główną ulicę handlową. Marki, jeśli decydują się na wejście do Polski, to częściej nie z jednym sklepem, a od razu z kilkoma, rozlokowanymi w różnych miastach. W latach 90. w Polsce poza Max Marą obecna była Escada i Deni Cler, a także lokalne marki, takie jak Hexeline. Z czasem pojawiły się pierwsze galerie handlowe, więc naturalnie marki zyskały przestrzeń, w której mogły się pojawić. Dziś obserwujemy znów powrót do sklepów z wejściem bezpośrednio z ulicy i właśnie takich lokalizacji najchętniej szukają marki luksusowe. Przykładem jest sklep Hermes zlokalizowany w HE Europejskim, z wejściem od Krakowskiego Przedmieścia. 

Czy luksus sprzedaje się w Internecie? Czy to dobry kanał dystrybucji dla luksusowych brandów? 

Luksus zdecydowanie sprzedaje się w internecie. Marki luksusowe wiedzą jednak, że kluczowe jest budowanie relacji z klientem. Podobnie jak w sprzedaży bezpośredniej, rolą personal shoppera online jest zadbanie o klienta – przekazywanie mu informacji o nowościach, wsparcie w wyborze produktu, podtrzymywanie kontaktu. Osobisty opiekun zna gust danego klienta i wie, czego szuka i jakie ma indywidualne preferencje. Na tej podstawie doradza i dba o stały kontakt – telefonicznie, mailowo czy przez Whatsapp. To popularne rozwiązanie, które podczas pandemii stało się jeszcze szerzej wykorzystywane.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • b 2020-11-25 11:05:17
    "wacha" :D
  • Ben 2020-11-25 14:16:54
    Podobny tekst czytałem 15 lat temu, kiedy pojawiał się butik Burberry. Minęło tyle lat a dalej nie ma ulicy handlowej. To tylko marzenia nie do spełnienia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!