Między pandemią, wojną, rosnącymi cenami i coraz częściej pojawiającymi się przestrogami przed recesją – w takich warunkach przyszło funkcjonować rynkowi nieruchomości handlowych w I kw. 2022 r. Autorzy raportu z BNP Paribas Real Estate Poland zwracają w nim uwagę na m.in.: dalsze umacnianie pozycji sieci dyskontowych i rosnące zainteresowanie obiektami z dużym potencjałem do modernizacji, rozbudowy i repozycjonowania.
- Nieruchomości handlowe, podobnie jak cały sektor nieruchomościowy, stoją dziś w obliczu wielu różnych wyzwań.
- Pod koniec marca, po dwóch latach epidemii, polski rząd zniósł ograniczenia związane z pandemią.
- Przez cały ten czas dla tradycyjnego handlu były one jak mocno zaciągnięty hamulec, aż do 28 marca, kiedy to został zniesiony obowiązek zakrywania maseczką ust i nosa w pomieszczeniach zamkniętych, w tym w sklepach i w galeriach handlowych (za wyjątkiem aptek i miejsc, w których prowadzona jest działalność lecznicza).
- Wśród nowych trendów jest m.in. redevelopment. Na bazie dawnych sklepów, np. Tesco, powstaną m.in.: Park Handlowy DOR Plaza w Częstochowie, Park handlowy Saller w Tarnowskich Górach czy sklepy Castorama w Piastowie oraz Leroy Merlin w Głogowie.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (88%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL